Історично-культурні традиції церковних хорів Німеччини: українсько-німецькі паралелі у фокусі освітньої практики
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.8.2.2025.346295Ключові слова:
хоровий спів, німецький церковний хоровий спів, культурна інтеграція, практична підготовка здобувачів освітиАнотація
Мета дослідження – виявити соціокультурний вплив хорового співу на формування мистецьких запитів громадської спільноти (на прикладі історично-культурних традицій церковних хорів Німеччини). Методологія дослідження ґрунтується на системно- аналітичному методі, а також на методах порівняння, історичного аналізу й узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає в осмисленні значущості хорового співу щодо створення соціокультурного середовища, у вивченні методів залучення широких верств населення до великого культурно-мистецького кола, яке об’єднує в сучасних умовах фахових музикантів і поціновувачів музичної культури. Функціонування церковних хорів Німеччини виявляє принципи поєднання давніх традицій, що базуються на визначних класичних репертуарних взірцях, із сучасними методами репетиційної практики та залученням новітніх композицій. Актуальними також є дослідження сучасної інтеграції українських музикантів в європейську, зокрема німецьку культуру, що дає змогу враховувати їх практичний досвід у методиках фахової практичної підготовки диригентів-хормейстерів ЗВО. Висновки. У дослідженні розглянуто досвід культурних традицій церковних хорів Німеччини, що представляють вагомий мистецький пласт світової хорової культури. Проведено певні паралелі з українською хоровою співочою культурою. У межах дослідження окреслено вагомість сучасної інтеграції українських музикантів в Європейську культурну спільноту та зазначено важливість музичної практичної підготовки здобувачів освіти мистецьких ЗВО як позитивного фахового підґрунтя міжнародної співпраці.
Посилання
Brödel, C. (2020, July 3). Kirchliches Amateurmusizieren [Amateur church music-making]. MIZ. https://miz.org/de/beitraege/kirchliches-amateurmusizieren [in German].
Koll, J. (2018, February). Chöre und Musikgruppen [Choirs and music groups]. Deutsche Bibelgesellschaft. https://doi.org/10.23768/wirelex.Chre_und_Musikgruppen.200358 [in German].
Kravchuk, O. (2022). Kamernyi khor "Moravski": istoriia, zdobutky, sohodennia (do 5-richchia zasnuvannia) [Chamber choir "Moravski": history, achievements, present day (to the 5th anniversary of the foundation)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 5(2), 218–226. https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.2.2022.269684 [in Ukrainian].
Krechko, N. M., & Skoptsova, O. M. (2024). Molodizhnyi konkursno-festyvalnyi rukh v khorovomu mystetstvi: pedahohichno-vykhovnyi aspekt [Youth competition festival movement in choral art: Pedagogical and educational aspect]. Bulletin of Science and Education, 7(25), 783–799. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-7(25)-783-798 [in Ukrainian].
Krechko, N., & Sokolova, Yu. (2021). Khorovi fleshmoby ta yikh rol u suchasnii muzychnii kulturi [Choral flash mobs and their role in modern music culture]. Image of the Modern Pedagogue, 5(200), 109–112. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-5(200)-109-112 [in Ukrainian].
Neefken, F. (2022, March 7). Geschichte der Kirchenmusik [History of church music]. Kirchen Kunst Kultur Meerbusch. https://www.kirchen-kunst-kultur.de/hintergrundwissen/58-geschichte-der-kirchenmusik.html [in German].
Pistunova, T. V., & Postoi, H. H. (2017). Vykonavska diialnist v praktychnii pidhotovtsi studentiv-instrumentalistiv [Performing activities in the practical training of students of instrumentalists]. Young Scientist, 11(51), 622–625. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/11/151.pdf [in Ukrainian].
Sinelnikov, I., & Sinelnikova, V. (2021). Folk music tradition in contemporary performing practices. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 45, 148–155. https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247386 [in English].
Trummer, J. (2004, March 25). Kirchenchöre [Church choirs]. In Oesterreichisches Musiklexikon online [Austrian Music Lexicon Online]. Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften. https://dx.doi.org/10.1553/0x0001d458 [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.