Феномен креативної команди в музичному мистецтві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.8.1.2025.331204

Ключові слова:

інновації в музичному театрі, сучасна опера, креативна команда

Анотація

Стаття присвячена кардинальним змінам у виробництві знань і запровадженні інновацій. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю долання розриву між теорією та практикою командної роботи в музичному мистецтві. Мета дослідження – висвітлити результати вивчення інформативності форматних ознак команд у сучасній опері. Методологія дослідження. Емпіричною базою дослідження є твори, визнані переможцями Music Theatre NOW з 2008 по 2023 рр. Генеральна сукупність дослідження – уся множина команд, які їх створили (N = 74). Після збору й аналізу даних використано рейтингову кореляцію Спірмена, щоби перевірити, які форматні ознаки команд корелюють між собою. Наукова новизна. Започатковано емпіричне вивчення команд у музичному театрі. Уперше описано їх форматні ознаки та статистично доведено їхню інформативність. Висновки. Виявлено, що часова лінія та розмір команди сильно пов’язані як між собою, так і з контингентом та структурою. Найбільш сильний позитивний зв’язок між часовою лінією і розміром (r = 0.623, p < 0.01), часовою лінією і структурою (r = 0.577, p < 0.01). Найменш пов’язані між собою контингент і структура команди, їхній зв’язок слабий (r = 0.212, p < 0.05). Виявлені зв’язки розглянуто як емпіричне підґрунтя для подальшої класифікації команд на підставі зовнішніх і внутрішніх параметрів їх впорядкованості. Наведена розвідка – це перший крок пошуку відповіді на питання про те, чим є команда в музичному театрі: непроблематичним і вчасним відгуком фахівців на вимогу Music Theatre NOW чи демонстративним випробуванням на собі переваг та недоліків творчої колаборації.

Біографії авторів

Олена Жорнова, Київська муніципальна академія музики ім. Р. М. Глієра

Доктор педагогічних наук, професор

Ольга Жорнова, Київська муніципальна академія музики ім. Р. М. Глієра

Доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Aubé, C., Rousseau, V., & Tremblay, S. (2011). Team size and quality of group experience: The more the merrier? Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 15(4), 357–375. https://doi.org/10.1037/a0025400 [in English].

Bantel, K. A., & Jackson, S. E. (1989). Top management and innovations in banking: Does the composition of the top team make a difference? Strategic Management Journal, 10(S1), 107–124. https://doi.org/10.1002/smj.4250100709 [in English].

Begerowski, S. R., Traylor, A. M., Shuffler, M. L., & Salas, E. (2021). An integrative review and practical guide to team development interventions for translational science teams: One size does not fit all. Journal of Clinical and Translational Science, 5(1), Article e198. https://doi.org/10.1017/cts.2021.832 [in English].

Bernerth, J. B., Beus, J. M., Helmuth, C. A., & Boyd, T. L. (2023). The more the merrier or too many cooks spoil the pot? A meta-analytic examination of team size and team effectiveness. Journal of Organizational Behavior, 44(8), 1230–1262. https://doi.org/10.1002/job.2708 [in English].

Börner, K., Contractor, N., Falk-Krzesinski, H. J., Fiore, S. M., Hall, K. L., Keyton, J., Spring, B., Stokols, D., Trochim, W., & Uzzi, B. (2010). A Multi-level systems perspective for the science of team science. Science Translational Medicine, 2(49). https://doi.org/10.1126/scitranslmed.3001399 [in English].

Bumbuc, Ş. (2024). Team size and its influence on the teamwork and communication. In The Knowledge-Based Organization [Conference proceedings] (Vol. 30, No. 2, pp. 114–119). Sciendo. https://doi.org/10.2478/kbo-2024-0061 [in English].

Cardassi, L., & Bertissolo, G. (2020). Shared musical creativity: Teaching composer-performer collaboration. Vortex Music Journal, 8(1). https://doi.org/10.33871/23179937.2020.8.1.13 [in English].

Decker, F. S. (2010). Types of teams and effective team building. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/233886132_Types_of_Teams_and_Effective_Team_Building_2010 [in English].

Grant, N. (2010). Music and collaboration: Rapport, leadership and the role of the individual in collaborative processes [Master’s thesis, The University of Melbourne]. https://doi.org/10.13140/2.1.5031.6480 [in English].

Huang, C.-Y., Huang, J.-C., & Chang, Y. (2019). Team goal orientation composition, team efficacy, and team performance: The separate roles of team leader and members. Journal of Management & Organization, 25(6), 825–843. https://doi.org/10.1017/jmo.2016.62 [in English].

Huang, Y., Liu, X., Li, R., & Zhang, L. (2023). The science of team science (SciTS): An emerging and evolving field of interdisciplinary collaboration. The Information Professional, 32(2), Article e320204 https://doi.org/10.3145/epi.2023.mar.04 [in English].

Ji, H., & Yan, J. (2020). How team structure can enhance performance: Team longevity’s moderating effect and team coordination’s mediating effect. Frontiers in Psychology, 11, Article 1873. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01873 [in English].

Liu, Y., Wu, Y., Rousseau, S., & Rousseau, R. (2020). Reflections on and a short review of the science of team science. Scientometrics, 125(2), 937–950. https://doi.org/10.1007/s11192-020-03513-6 [in English].

National Research Council. (2015). Enhancing the effectiveness of team science. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/19007 [in English].

Ogungbamila, B., Ogungbamila, A., & Adetula, G. A. (2010). Effects of team size and work team perception on workplace commitment: Evidence from 23 production teams. Small Group Research, 41(6), 725–745. https://doi.org/10.1177/1046496410376306 [in English].

Pereira, B. Á., Aman-Rana, S., & Delfino, A. (2024). Team size and diversity. Journal of Economic Behavior & Organization, 224, 924–948. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2024.04.004 [in English].

Rouse, W. B., & Rouse, R. K. (2004). Teamwork in the performing arts. Proceedings of the IEEE, 92(4), 606–615. https://doi.org/10.1109/JPROC.2004.825880 [in English].

Shrum, W., Genuth, J., & Chompalov, I. (2007). Structures of scientific collaboration. The MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/7461.001.0001 [in English].

Siuta, B. (2024). Systema terminoponiat v osmyslenni suchasnoi muzyky [The system of terminology in the understanding of modern music]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 7(2), 118–132. https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316704 [in Ukrainian].

Vila-Botsman, O. (2024). Modernizatsiia fakhovoi pidhotovky khormeisteriv: vyklyky ta mozhlyvosti v umovakh hlobalnykh transformatsii [Modernising the professional training of choirmasters: challenges and opportunities in the context of global transformations]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 7(2), 158–169. https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316729 [in Ukrainian].

Woolley, A. W., Chabris, C. F., Pentland, A., Hashmi, N., & Malone, T. W. (2010). Evidence of a collective intelligence factor in the performance of human groups. Science, 330(6004), 686–688. https://doi.org/10.1126/science.1193147 [in English].

Yang, H.-L., & Tang, J.-H. (2004). Team structure and team performance in IS development: A social network perspective. Information & Management, 41(3), 335–349. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(03)00078-8 [in English].

Zhornova, O. (2025, 11 February). Selected operas. Mendeley Data. https://doi.org/10.17632/d48srh38cb [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Жорнова, О., & Жорнова, О. (2025). Феномен креативної команди в музичному мистецтві. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 8(1), 79–94. https://doi.org/10.31866/2616-7581.8.1.2025.331204

Номер

Розділ

КОНТЕКСТ