Кобзарство радянської України у персоналіях

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316740

Ключові слова:

кобзарство, бандурне мистецтво, музична культура України, бандурист Анатолій Грицай, репертуар бандуриста, клас бандури Рівненського музичного училища

Анотація

Мета дослідження – розкрити методи й засоби популяризації кобзарсько- бандурного мистецтва в умовах жорстокої цензури радянської дійсності, виховання професійних музикантів і патріотів своєї землі у протистоянні комуністичній ідеології на прикладі життя і творчості видатного діяча української культури Грицая Анатолія Юхимовича (1 січня 1931 р., с. Жовтневе Коропського р-ну Чернігівської обл. – 12 вересня 2003 р., м. Рівне). Методологія дослідження базується на застосуванні низки методів, зокрема системно-аналітичного, а також методів історичного, біографічного аналізу й узагальнення. Наукова новизна дослідження ґрунтується на конкретизації окремих положень та фактів життя і творчості А. Грицая. Висновки. У дослідженні здійснено аналіз спогадів учнів, колег і друзів А. Грицая, його поетичні та композиторські доробки, формування бандурного сольного й ансамблевого репертуару, порівняння з аналогічними зразками інших музичних жанрів, використання кобзарських традицій у виконавській практиці, педагогічні успіхи.

Біографії авторів

Володимир Єсипок, Київський національний університет культури і мистецтв

Професор кафедри музичного мистецтва, голова правління

Надія Брояко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри музичного мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-09

Як цитувати

Єсипок, В., & Брояко, Н. (2024). Кобзарство радянської України у персоналіях. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 7(2), 201–208. https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316740

Номер

Розділ

ПЕРСОНАЛІЇ