Художньо-виконавські рефлексії естрадного вокаліста як показник авторського стилю

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316736

Ключові слова:

рефлексії, естрадний вокал, індивідуальний стиль, вокальна ідентичність

Анотація

Мета дослідження – визначити роль виконавських рефлексій у процесах формування вокальної ідентичності естрадного співака. Методологія дослідження. У статті використано такі методи наукових досліджень, як аналітичний, компаративний, ретроспективний. Наукова новизна дослідження. Наукова новизна дослідження художньо-виконавських рефлексій естрадного вокаліста в контексті показників авторського стилю полягає в унікальному підході до вивчення цієї проблематики та виявлення нових знань. Одним з аспектів наукової новизни є вивчення впливу індивідуальних характеристик вокаліста на його художньо-виконавські рефлексії. Дослідження дає змогу встановити взаємозв’язок між особистістю, досвідом, емоційною сферою та відображенням цих аспектів у художньо-виконавських рефлексіях; допомагає виявити нові підходи до формування авторського стилю вокаліста на основі художньо-виконавських рефлексій. Це може охоплювати вивчення впливу різних музичних жанрів, культурних впливів та особистого досвіду на стилістику співу вокаліста. Отримані результати можна використати для покращення навичок виконавства, розробки тренувальних програм і методів навчання, а також для розвитку особистості вокаліста. У цілому наукова новизна дослідження полягає в глибшому розумінні художньо-виконавських рефлексій вокаліста та їх впливу на формування авторського стилю. Це дає змогу розширити наші знання про вокальне мистецтво та стимулює подальший розвиток у цій галузі. Висновки. Художньо-виконавські рефлексії є результатом творчого процесу та власних музичних трансформацій виконавця. Це показник його професіоналізму, потужності голосу, уміння адаптуватися до різних музичних жанрів і стилів. Виконавець, що усвідомлює рефлексії та вміє їх утілювати у своєму виконанні, може перетворити звичайну пісню в справжній музичний шедевр, власну інтерпретацію якого неможливо повторити. Отже, художньо-виконавські рефлексії естрадного вокаліста мають велике значення для його авторського стилю та почуття оригінальності. Вони впливають на сприйняття аудиторії та визначають успіх виконавця на музичній сцені. Це результат власного розвитку, пошуку і виявлення своєї музичної особистості й унікальності.

Біографії авторів

Андрій Фурдичко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор, заслужений артист України, завідувач кафедри естрадного співу факультету музичного мистецтва

Ірина Усачова, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач кафедри естрадного співу факультету музичного мистецтва

Тамара Калюжна, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач кафедри естрадного співу факультету музичного мистецтва

Посилання

Davidson, J. W. (2007). The activity and artistry of solo vocal performance: Insights from investigative observations and interviews with western classical singers. Musicae Scientiae, 11(2suppl.), 109–140. https://doi.org/10.1177/10298649070110S206 [in English].

Holmes, S. (2016). Autoethnography and voicework: Autobiographical narrative and self-reflection as a means towards free vocal expression. Voice and Speech Review, 10(2–3), 190–202. https://doi.org/10.1080/23268263.2016.1337552 [in English].

Hudz, O. A. (2019). Fenomen profesiinoi refleksii v konteksti vokalnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky [The phenomenon of professional reflection in the context of vocal training of future music teacher]. Research Notes. Series: Psychology and Pedagogy Research, 1, 15–20. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-1-15-20 [in Ukrainian].

Kulaha, T. O. (2019). Naukovo-metodychna refleksiia klasychnoi ta suchasnoi vokalnykh tekhnik v konteksti problemy kulturovidpovinosti vokalnoi pedahohiky [Scientific and methodical reflection of classical and contemporary vocal techniques in the context of the problem of cultural-conformity of vocal pedagogy]. Science Notes. Series: Pedagogical Sciences, 144, 114–122. https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.13 [in Ukrainian].

Marchenko, K. O. (2022). Formuvannia vykonavskoi kultury maibutnikh artystiv-vokalistiv na zaniattiakh solnoho spivu [Formation of performance culture of future singers in solo singing classes]. Pedagogy of Creative Personality Formation in Higher and General Academic Schools, 83, 180–183. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.83.31 [in Ukrainian].

Na, S. (2022). Kontsertno-stsenichnyi artystyzm vokalista yak mystetstvoznavchyi fenomen [Vocalist’s concert-stage artistry as an art course phenomenon]. Journal of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 3–4(56–57), 154–168. https://doi.org/10.31318/2414-052X.3-4(56-57).2022.278227 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-09

Як цитувати

Фурдичко, А., Усачова, І., & Калюжна, Т. (2024). Художньо-виконавські рефлексії естрадного вокаліста як показник авторського стилю. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 7(2), 183–191. https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316736

Номер

Розділ

ПРАКТИКА