Модернізація фахової підготовки хормейстерів: виклики та можливості в умовах глобальних трансформацій
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316729Ключові слова:
хормейстер, діяльність хорового диригента, індивідуальний стиль, інновації, дистанційне навчання, модернізація освіти, творчий потенціалАнотація
Стаття присвячена дослідженню модернізації фахової підготовки хормейстерів у сучасних умовах глобальних трансформацій. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування новітніх підходів до навчання диригентів-хормейстерів, що поєднують традиційні навички з інноваційними методами в умовах цифровізації та соціокультурних змін. Методологія дослідження охоплює теоретичний аналіз музикознавчих праць, порівняльний метод і аналіз педагогічного досвіду. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні нових підходів до інтеграції дистанційних технологій та індивідуально- орієнтованих методів навчання у процес підготовки диригентів-хормейстерів. Висновки. У результаті дослідження показано, що ефективна підготовка сучасних хормейстерів вимагає інтеграції індивідуально-орієнтованих освітніх методів і технологій, що сприяють розвитку творчого потенціалу, забезпеченню психологічного комфорту та формуванню інноваційних виконавських практик. Висвітлено актуальність поєднання традиційних академічних принципів з новаторськими підходами до навчання, що враховують сучасні технологічні й педагогічні реалії, особливо в умовах дистанційного навчання та викликів, спричинених пандемією та війною. У висновках також зазначено, що модернізація підготовки хормейстерів є ключовим чинником для збереження та розвитку хорового мистецтва в умовах постійних змін.
Посилання
Bondar, Ie., Kuchurivskiy, Yu., Vila-Botsman, O., Ovcharuk, K., & Ke, W. (2023). Trends of modern choral creativity in Ukraine: A view in the 21st century. AD ALTA, 13(1), Spec. Iss. 32, 73–76. https://doi.org/10.33543/j.130132.7376 [in English].
Bondar, Ye. (2018). Suchasna khorova tvorchist: intonatsiino-ekspresyvnyi vymir [Contemporary choral creativity: Intonational and expressive dimension]. Astroprynt [in Ukrainian].
Bondar, Ye. (2019). Khudozhno-stylovyi syntez yak fenomen suchasnoi khorovoi tvorchosti [Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of contemporary choral creativity]. Astroprynt [in Ukrainian].
Butenko, L. (2009). Pidhotovka dyryhentiv khoru na suchasnomu etapi. Spetsyfika, problemy ta mozhlyvi shliakhy yikh vyrishennia [Training of choir conductors at the present stage. Specifics, problems and possible solutions]. Music Art and Culture, 10, 313–326 [in Ukrainian].
Dedusenko, Zh. V. (2005). Deiaki styleutvoriuiuchi faktory u vykonavskomu mystetstvi [Some style-forming factors in performing arts]. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 15, 64–70 [in Ukrainian].
Dzivaltivskyi, M. (2020). Khorovyi zhanr i styl u rozuminni suchasnoi mystetstvoznavchoi nauky [Choral genre and style in the context of the modern art studies]. Professional Art Education, 1(1), 50–57. https://doi.org/10.34142/27091805.2020.1.01.08
Kachurynets, L. (2020). Virtualnykh khor yak neobkhidnyi pedahohichnyi dosvid v umovakh dystantsiinoho navchannia [Virtual choir as a necessary pedagogical experience under the conditions of distance learning]. Current Issues of the Humanities, 34(3), 211–219. https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-3-33 [in Ukrainian].
Katrych, O. T. (2000). Indyvidualnyi styl muzykanta-vykonavtsia (teoretychni ta estetychni aspekty) [Individual style of a musician-performer (theoretical and aesthetic aspects)] [Abstract of PhD Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].
Korinets, Z. (2011). Do problemy slukhovoi diialnosti ta spivatskoho intonuvannia v navchalnomu khori maibutnoho vchytelia muzyky [On the problem of auditory activity and singing intonation in the educational choir of the future music teacher]. Youth and Market, 11(82), 48–53 [in Ukrainian].
Martyniuk, A. (2021). Teoriia i praktyka dyryhentsko-khorovoi shkoly v Ukraini XX – pochatku XXI stolittia [Theory and practice of the conducting and choral school in Ukraine in the 20th and early 21st centuries] [Abstract of DSc Dissertation, Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University] [in Ukrainian].
Puchko-Kolesnyk, Yu. V. (2009). Diialnist dyryhenta-khormeistera yak sotsiokulturnyi fenomen [The activities of the conductor-choirmaster as a sociocultural phenomenon] [Abstract of PhD Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].
Savelieva, H. (2014). Styl diialnosti dyryhenta-khormeistera yak uvyraznennia yoho muzychnoho myslennia [Activity style of conductor-choirmaster as the embodiment of his musical thinking]. Problems of Interaction of Art, Pedagogy, & Theory and Practice of Education, 40, 156–169 [in Ukrainian].
Savenko, S. (2017). The creative personality of the conductor in the context of contest–festival activity. Studii de muzicologie, 12, 198–206 [in English].
Sukhetska, O. V. (2021, November 12–13). Virtualnyi khor yak odyn z vektoriv rozvytku khorovoho vykonavskoho mystetstva na suchasnomu etapi [Virtual choir as one of the vectors of development of choral performance art at the modern stage]. In Odeska khorova shkola: tradytsii ta novatsii [Odesa choral school: Traditions and innovations] [Conference proceedings] (pp. 64–66). A. V. Nezhdanova Odesa National Academy of Music [in Ukrainian].
Sumarokova, V. (2000). Tradytsii ta novatorstvo u poshukakh suchasnoi modeli vykonavtsia [Traditions and innovation in search of a modern performer model]. In M. Yu. Rzhevska (Comp.), Profesiina mystetska osvita: dialoh tradytsii ta innovatsii [Professional art education: A dialogue of traditions and innovations] [Conference proceedings] (pp. 122–123). State Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].
Tkach, Yu. S. (2018). Indyvidualnyi vykonavskyi styl dyryhenta-khormeistera yak predmet teoretychnoho doslidzhennia [Individual performing style of the conductor-choirmaster as a subject of theoretical research]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 359–366. https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147533 [in Ukrainian].
Vila-Botsman, O. (2023). Synerhiia oflain ta onlain komponentiv u khorovomu solfedzhio: praktyky zabezpechennia yakisnoho navchannia v umovakh voiennoho chasu [Synergy of offline and online components in choral solfeggio: Practices of ensuring quality education in wartime]. In Effective methods of teaching culture and art disciplines to students: The experience of the Republic of Poland (pp. 215–221). Włocławek [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.