Модернізація фахової підготовки хормейстерів: виклики та можливості в умовах глобальних трансформацій

Автор(и)

  • Олександр Віла-Боцман Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової, Україна http://orcid.org/0000-0002-5186-893X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316729

Ключові слова:

хормейстер, діяльність хорового диригента, індивідуальний стиль, інновації, дистанційне навчання, модернізація освіти, творчий потенціал

Анотація

Стаття присвячена дослідженню модернізації фахової підготовки хормейстерів у сучасних умовах глобальних трансформацій. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування новітніх підходів до навчання диригентів-хормейстерів, що поєднують традиційні навички з інноваційними методами в умовах цифровізації та соціокультурних змін. Методологія дослідження охоплює теоретичний аналіз музикознавчих праць, порівняльний метод і аналіз педагогічного досвіду. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні нових підходів до інтеграції дистанційних технологій та індивідуально- орієнтованих методів навчання у процес підготовки диригентів-хормейстерів. Висновки. У результаті дослідження показано, що ефективна підготовка сучасних хормейстерів вимагає інтеграції індивідуально-орієнтованих освітніх методів і технологій, що сприяють розвитку творчого потенціалу, забезпеченню психологічного комфорту та формуванню інноваційних виконавських практик. Висвітлено актуальність поєднання традиційних академічних принципів з новаторськими підходами до навчання, що враховують сучасні технологічні й педагогічні реалії, особливо в умовах дистанційного навчання та викликів, спричинених пандемією та війною. У висновках також зазначено, що модернізація підготовки хормейстерів є ключовим чинником для збереження та розвитку хорового мистецтва в умовах постійних змін.

Біографія автора

Олександр Віла-Боцман, Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової

Доктор філософії, доцент кафедри хорового диригування

Посилання

Bondar, Ie., Kuchurivskiy, Yu., Vila-Botsman, O., Ovcharuk, K., & Ke, W. (2023). Trends of modern choral creativity in Ukraine: A view in the 21st century. AD ALTA, 13(1), Spec. Iss. 32, 73–76. https://doi.org/10.33543/j.130132.7376 [in English].

Bondar, Ye. (2018). Suchasna khorova tvorchist: intonatsiino-ekspresyvnyi vymir [Contemporary choral creativity: Intonational and expressive dimension]. Astroprynt [in Ukrainian].

Bondar, Ye. (2019). Khudozhno-stylovyi syntez yak fenomen suchasnoi khorovoi tvorchosti [Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of contemporary choral creativity]. Astroprynt [in Ukrainian].

Butenko, L. (2009). Pidhotovka dyryhentiv khoru na suchasnomu etapi. Spetsyfika, problemy ta mozhlyvi shliakhy yikh vyrishennia [Training of choir conductors at the present stage. Specifics, problems and possible solutions]. Music Art and Culture, 10, 313–326 [in Ukrainian].

Dedusenko, Zh. V. (2005). Deiaki styleutvoriuiuchi faktory u vykonavskomu mystetstvi [Some style-forming factors in performing arts]. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 15, 64–70 [in Ukrainian].

Dzivaltivskyi, M. (2020). Khorovyi zhanr i styl u rozuminni suchasnoi mystetstvoznavchoi nauky [Choral genre and style in the context of the modern art studies]. Professional Art Education, 1(1), 50–57. https://doi.org/10.34142/27091805.2020.1.01.08

Kachurynets, L. (2020). Virtualnykh khor yak neobkhidnyi pedahohichnyi dosvid v umovakh dystantsiinoho navchannia [Virtual choir as a necessary pedagogical experience under the conditions of distance learning]. Current Issues of the Humanities, 34(3), 211–219. https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-3-33 [in Ukrainian].

Katrych, O. T. (2000). Indyvidualnyi styl muzykanta-vykonavtsia (teoretychni ta estetychni aspekty) [Individual style of a musician-performer (theoretical and aesthetic aspects)] [Abstract of PhD Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].

Korinets, Z. (2011). Do problemy slukhovoi diialnosti ta spivatskoho intonuvannia v navchalnomu khori maibutnoho vchytelia muzyky [On the problem of auditory activity and singing intonation in the educational choir of the future music teacher]. Youth and Market, 11(82), 48–53 [in Ukrainian].

Martyniuk, A. (2021). Teoriia i praktyka dyryhentsko-khorovoi shkoly v Ukraini XX – pochatku XXI stolittia [Theory and practice of the conducting and choral school in Ukraine in the 20th and early 21st centuries] [Abstract of DSc Dissertation, Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University] [in Ukrainian].

Puchko-Kolesnyk, Yu. V. (2009). Diialnist dyryhenta-khormeistera yak sotsiokulturnyi fenomen [The activities of the conductor-choirmaster as a sociocultural phenomenon] [Abstract of PhD Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].

Savelieva, H. (2014). Styl diialnosti dyryhenta-khormeistera yak uvyraznennia yoho muzychnoho myslennia [Activity style of conductor-choirmaster as the embodiment of his musical thinking]. Problems of Interaction of Art, Pedagogy, & Theory and Practice of Education, 40, 156–169 [in Ukrainian].

Savenko, S. (2017). The creative personality of the conductor in the context of contest–festival activity. Studii de muzicologie, 12, 198–206 [in English].

Sukhetska, O. V. (2021, November 12–13). Virtualnyi khor yak odyn z vektoriv rozvytku khorovoho vykonavskoho mystetstva na suchasnomu etapi [Virtual choir as one of the vectors of development of choral performance art at the modern stage]. In Odeska khorova shkola: tradytsii ta novatsii [Odesa choral school: Traditions and innovations] [Conference proceedings] (pp. 64–66). A. V. Nezhdanova Odesa National Academy of Music [in Ukrainian].

Sumarokova, V. (2000). Tradytsii ta novatorstvo u poshukakh suchasnoi modeli vykonavtsia [Traditions and innovation in search of a modern performer model]. In M. Yu. Rzhevska (Comp.), Profesiina mystetska osvita: dialoh tradytsii ta innovatsii [Professional art education: A dialogue of traditions and innovations] [Conference proceedings] (pp. 122–123). State Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].

Tkach, Yu. S. (2018). Indyvidualnyi vykonavskyi styl dyryhenta-khormeistera yak predmet teoretychnoho doslidzhennia [Individual performing style of the conductor-choirmaster as a subject of theoretical research]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 359–366. https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147533 [in Ukrainian].

Vila-Botsman, O. (2023). Synerhiia oflain ta onlain komponentiv u khorovomu solfedzhio: praktyky zabezpechennia yakisnoho navchannia v umovakh voiennoho chasu [Synergy of offline and online components in choral solfeggio: Practices of ensuring quality education in wartime]. In Effective methods of teaching culture and art disciplines to students: The experience of the Republic of Poland (pp. 215–221). Włocławek [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-09

Як цитувати

Віла-Боцман, О. (2024). Модернізація фахової підготовки хормейстерів: виклики та можливості в умовах глобальних трансформацій. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 7(2), 158–169. https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.2.2024.316729

Номер

Розділ

ПРАКТИКА