Композитор Едуард Брилін: універсальний характер творчої діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.1.2024.303772Ключові слова:
композитор, композиторська діяльність, творчість Едуарда Бриліна, універсальна особистість, універсал-композиторАнотація
Мета дослідження – розглянути творчий шлях Едуарда Бриліна, акцентуючи на тих чинниках, які стали фундаментом у формуванні його професіоналізму й забезпечили універсальний характер творчої діяльності. Методологія дослідження заснована на біографічному методі, а також моделі універсальної творчої особистості в аспекті діяльнісного універсалізму (за О. Комендою). Наукова новизна дослідження полягає у вивченні життєвого хроносу композитора Едуарда Бриліна як музиканта універсального типу, а саме універсала-композитора. Висновки. Підґрунтя, на якому формувалась універсальна творча постать Е. Бриліна, закладене на початковому етапі його життєвого шляху. Музичне середовище родини, закорінене в національні традиції, сформувало музично- естетичні вподобання Едуарда. Наполеглива праця, підтримка й сприяння батьків, професіоналізм учителів-наставників, власні мрії забезпечили стрімке зростання в піаністичній сфері. Виконавська майстерність надала змогу музиканту презентувати власну творчість, бути концертним виконавцем. Ґрунтовна піаністична підготовка дала змогу створити методичні й високохудожні зразки фортепіанного педагогічного репертуару для дітей та юнацтва, а також випробувати себе в жанрі фортепіанного концерту. У композиції Е. Брилін продовжив традиції своїх наставників, обравши стійку опору на народнопісенні джерела, які через А. Штогаренка апелюють до творчості М. Лисенка. Інтелігентність, природна інтровертність зумовили тяжіння до камерних жанрів, у яких повною мірою розкрилися ліричні грані особистості композитора. 2000 роки визначаємо як акмеологічний період творчості музиканта, адже цей час був плідним у здійсненні різних видів музичної діяльності, що підкреслює універсальний характер творчої діяльності митця. Вірність власним музично-естетичним ідеалам стала відправним пунктом у реалізації творчого потенціалу Едуарда Бриліна як універсала-композитора.
Посилання
Aktovyi zapys pro narodzhennia hromadianyna Liudvika Kizlevycha [Official record of the birth of citizen Ludvik Kizlevych]. (1913, September 22). (Fund 904, Inventory 24, File 182), The State Archives of Vinnytsia Region [in Ukrainian].
Avtorskyi kontsert Eduarda Brylina "Tvorchist yunykh" [Author's concert of Eduard Brylin "Creativity of the young"] [Poster]. (1982). In the personal archive of Borys Brylin [in Ukrainian].
Brylin, B., Brylina, V., & Brylin, E. (2020). Rozvytok estetychnoi kultury studentiv mystetskykh spetsialnostei u protsesi muzychno-tvorchoi diialnosti: teoriia i metodyka [Development of aesthetic culture of students of art majors in the process of musical and creative activity: Theory and methodology] [Monograph] (2nd ed.). New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2002). Formuvannia navychok kompozytorskoi tvorchosti u studentiv muzychno-pedahohichnykh fakultetiv [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2006). Yak ya liubliu tebe! [How I love you!] [Notes]. New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2010a). Sviata Ukraina [Holy Ukraine] [Notes]. New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2010b). Viktor Shportko sings [Viktor Shportko sings] [Notes]. New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2012). Cherez pisniu zhyttia vidchuvaiu [Through the song I feel life] [Notes]. New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2015). Albom skrypalia [Album of the violinist] [Notes]. New Book [in Ukrainian].
Brylin, E. B. (2019). Teoriia i praktyka muzychno-tvorchoho rozvytku studentiv mystetskykh spetsialnostei [Theory and practice of musical and creative development of students of art majors]. New Book [in Ukrainian].
Dremliuha, M., & Shtoharenko, A. (1984, June 29). Kharakterystyka E. Brylina [Characteristics of E. Brylin]. In the personal archive of Borys Brylin [in Ukrainian].
Hrinchenko, T. (2020). Muzychno-pedahohichna spadshchyna Eduarda Brylina u vymiri potreb suchasnoi mystetskoi osvity [Musical and pedagogical of Eduard Brylin in measuring the needs of modern art education]. Scientific Issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology, 62, 187–192 [in Ukrainian].
Hrinchenko, T. D. (2022, March 24). Do pytannia onovlennia pedahohichnoho repertuaru uchniv muzychnykh shkil: "Skhodynkamy do maisternosti" Eduarda Brylina [On the issue of updating the pedagogical repertoire of students of music schools: "Steps to mastery" by Eduard Brylin]. In Filosofiia kulturno-mystetskoi osvity [Philosophy of cultural and artistic education] [Conference proceedings] (pp. 60–64). Kyiv National University of Culture and Arts [in Ukrainian].
Hyde, L. (1998, 27 February). Struggling composer makes time for music. Kyiv Post, 2 [in English].
Komenda, O. I. (2020). Universalna tvorcha osobystist v ukrainskii muzychnii kulturi [Universal creative personality in Ukrainian musical culture] [Abstract of DSc Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].
Konovalova, I. Yu (2019). Fenomen kompozytora v yevropeiskii muzychnii kulturi XX st.: osobystisni ta diialnisni aspekty [The phenomenon of the composer in the European musical culture of the twentieth century: Personal and activity aspects] [Abstract of DSc Dissertation, Kharkiv State Academy of Culture] [in Ukrainian].
Kozarenko, O. (2000). Fenomen ukrainskoi natsionalnoi muzychnoi movy [The phenomenon of the Ukrainian national musical language]. Shevchenko Scientific Society in Lviv [in Ukrainian].
Rozhkova, E. (2008). Fortepiannyi viddil [Piano department]. In 50 rokiv Vinnytskomu uchylyshchu kultury i mystetstv im. M. D. Leontovycha [50 years of the Vinnytsia School of Culture and Arts named after M. D. Leontovych] (pp. 31–40). Derzhavna kartohrafichna fabryka [in Ukrainian].
Savytska, N. (2015). Pochatok kompozytorskoho shliakhu: stratehiia ovolodinnia profesiieiu [Strategic models of composers upbringing at a stage of mastering of profession]. Problems of Interaction Between Arts, Pedagogy and the Theory and Practice of Education, 45, 34–46 [in Ukrainian].
Shevchenko, O. (2020, November 9). Andrii Shtoharenko: talant chuty narodne [Andriy Shtogarenko: The talent to hear folk]. Dnipro. Kultura. https://www.dnipro.libr.dp.ua/Andriy_Shtogarenko [in Ukrainian].
Shportko, V. (n.d.). Retsenziia na zbirku vokalnykh tvoriv E. Brylina "Spivaie Viktor Shportko" [Review of the collection of vocal works by E. Brylin "Viktor Shportko sings"]. In the personal archive of Borys Brylin [in Ukrainian].
Sinitsyn, V. M. (Comp.). (2012). Zhyttia yak skhodzhennia. Pamiati Mykoly Mykolaiovycha Yukhnovskoho [Life is like climbing. In memory of Mykola Mykolayovych Yukhnovskyi]. Benefis [in Ukrainian].
Upravlinnia kultury Vinnytskoi oblasnoi Rady. (1986, April 24). Dovidka pro pryznachennia pershoi katehorii Borysu Brylinu [Certificate on appointment of the first category to Boris Brylin]. In the personal archive of Borys Brylin [in Ukrainian].
Yakymchuk, O. (2023). Stylovi rysy fortepiannoi tvorchosti Liudmyly Shukailo [Stylistic features of piano music by Liudmyla Shukailo]. Knowledge, Education, Law, Management, 1(53), 84–88. https://doi.org/10.51647/kelm.2023.1.13 [in Ukrainian].
Zubai, Yu. (2022). Kulturoloho-pedahohichna diialnist Mykoly Sylvanskoho yak unikalnyi aspekt tvorchoi biohrafii myttsia [Mykola Sylvansky’s cultural and pedagogical activitiesas a unique aspect of his creative biography]. Journal of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 2(55), 37–50. https://doi.org/10.31318/2414-052X.2(55).2022.266546 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.