Інтерпретація твору «Павана» Габріеля Форе: композиторський та виконавський аспекти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.7.1.2024.303762Ключові слова:
павана, Габріель Форе, інтерпретація;, оркестр, хор, ансамбль, фортепіано, композитор, вокалАнотація
Сучасні інтерпретації твору «Павана» Габріеля Форе демонструють художній потенціал твору. Різноманітність виконавських версій (від великих оркестрово- хорових до камерних ансамблів) свідчить про широкі можливості композиції. У композиторській та виконавській версії Б. Макферріна проявляється тяжіння до збереження авторського тексту, незважаючи на виконання основної мелодії голосом. У версії для гітари та струнного квартету, яку аранжував Томас Кенігс і виконав квінтет Accord, демонструється виконавська інтерпретація з композиторською переробкою твору. Мета дослідження – розкрити виражальні можливості твору «Павана» Габріеля Форе й охарактеризувати специфіку її інтерпретації. Методологія дослідження. У статті застосовано такі методи: теоретичний – під час аналізу досліджень вітчизняних та закордонних авторів і наявних інформаційних джерел; метод синтезу – для встановлення зв’язків елементів, виокремлених під час аналізу, з метою встановлення цілісної концепції та узагальнення отриманої інформації. Наукова новизна дослідження. Уперше у вітчизняній науковій думці розглянуто особливості виконавської та композиторської інтерпретації твору Г. Форе «Павана», виокремлено його виражальні засоби й художній потенціал твору. Висновки. Наразі є багато сучасних інтерпретацій твору «Павана» Г. Форе. Ці виконавські версії адаптовані для різних виконавських складів. Модифікації, які відбуваються з композицією, ілюструють надзвичайний художній потенціал твору. Незважаючи на зміни виконавського складу, темпу і фактури, твір не втрачає актуальності та популярності в умовах сьогодення. Компоненти, які найчастіше зазнають змін, – це темп, аранжування та фактурні й структурні видозміни.
Посилання
Kong, Z. (2020). Muzychna interpretatsiia yak proiav tvorchoho samovyrazhennia [Musical interpretation as a manifestation of creative self-expression]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 250–254. https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220143 [in Ukrainian].
MagaMaghellaMago. (2011, July 23). Gabriel Fauré – Pavane – op. 50 [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IN-cY-f8Yqs [in French].
Moskalenko, V. H. (2013). Lektsii z muzychnoi interpretatsii [Lectures on musical interpretation]. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music [in Ukrainian].
Nikolaievska, Yu. V. (2020). Muzychna komunikatsiia yak interpretatyvnyi fenomen (na prykladi tvorchosti XX – pochatku XXI stolit) [Musical communication as an interpretive phenomenon (based on the creative work of the 20th – early 21st centuries)] [Doctoral Dissertation, Kharkiv I. P. Kotlyarevsky National University of Arts] [in Ukrainian].
Pavana (pavanilia) [Pavana (pavanilla)]. (2017). In V. Tymkiv & O. Podruchna (Comps.), Slovnyk muzychnykh terminiv [Dictionary of musical terms] (p. 189). Publisher Vadym Karpenko [in Ukrainian].
Tormakhova, V. (2017). Osoblyvosti interpretatsii v pop-muzytsi [Features of interpretation in pop music]. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Specialization: Art Studies, 1(36), 32–36 [in Ukrainian].
Toth, P. (2013, September 28). Gabriel Fauré– Pavane (guitar & string quartet) [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=pOXZy_41FWs [in French; in English].
Voronovska, O. V., & Chi, X. (2023). Muzychno-vykonavska interpretatsiia yak zasib formuvannia khudozhno-analitychnykh umin maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Musical-performing interpretation as a means of forming artistic and analytical skills of future musical art teachers]. Scientific Bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. Pedagogical Sciences, 3(144), 7–14. https://doi.org/10.24195/2617-6688-2023-3-1 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.