Фонетичний метод постановки голосу в контексті викладання освітньої компоненти «Вокально-хорова техніка»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.2.2023.291085Ключові слова:
фонетичний метод постановки голосу, приголосні, голосні, фонація, артикуляція, академічна манера співуАнотація
Мета дослідження – охарактеризувати та проаналізувати деякі технології фонетичного методу академічної постановки голосу, виявивши їх ефективність у подоланні вокальних проблем співака-початківця на основі власного досвіду роботи зі здобувачами освіти в межах освітньої компоненти «Вокально-хорова техніка». Методологія дослідження. У статті використано методи аналізу літератури з обраної теми; класифікації базових фонем української мови; диференціації особливостей артикуляційного формування голосних і приголосних; метод дедукції, спрямований на аналіз певного фонетичного поняття та роботу артикуляційного апарату крізь призму вокальної фонації; метод індукції застосовано для аналізу прийомів традиційного застосування тих чи тих вокальних вправ у контексті загальних фонетичних закономірностей; спостереження на основі досвіду роботи зі здобувачами, що мають проблеми з артикуляційним апаратом у процесі співу. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі застосування елементів фонетичного методу постановки голосу на основі власного практичного досвіду викладання освітньої компоненти «Вокально-хорова техніка» в контексті формування фахових СК та ПРН. Висновки. У запропонованому дослідженні розглянуто важливі, на наш погляд, аспекти фонетичного методу постановки голосу. У межах викладання освітньої компоненти «Вокально-хорова техніка», що спрямована на вдосконалення індивідуальної вокальної техніки хорового співака та формування навичок практичної взаємодії вокалістів у контексті ансамблевого й хорового співу, педагогу потрібно розробити студентоцентровану, індивідуалізовану систему підготовки здобувачів, що, безумовно, буде охоплювати технічно обґрунтовані прийоми видатних вокальних педагогів, науковців. Здобувачам освіти в процесі опанування цього курсу важливо зрозуміти, як мають працювати артикулятори, відчути можливу наявність м’язових затисків, набути навичок м’язового самоконтролю.
Посилання
Antoniuk, V. H. (2007). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) [Vocal pedagogy (solo singing)]. Vipol [in Ukrainain].
Antoniuk, V. H. (2012). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) [Vocal pedagogy (solo singing)] (2nd ed.). LAT & K [in Ukrainain].
Antoniuk, V. H. (2017). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) [Vocal pedagogy (solo singing)] (3rd ed.). Bykhun V. Yu. [in Ukrainain].
Danylchuk, O. Ya. (2019). Aktualnist fonetychnoho metodu v protsesi vykhovannia spivaka vykonavtsia [Actuality of the phonetical method in the process of education of the singer]. Young Scientist, 10(74), 53–56 https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-10-74-12 [in Ukrainain].
Khomenko, A. B. (2012). Fonetychnyi metod u vokalno-vykonavskii praktytsi [Phonetic method in vocal performance practice]. Problemy mystetskoi osvity, 7, 127–135 [in Ukrainain].
Kovbasiuk, A. M. (2012). Fonetyka movy ta yii vplyv na spiv [Language phonetics and its impact on singing]. Visnyk of the Lviv University. Series Art Studies, 11, 117–122 [in Ukrainain].
Krechko, N., & Riazhko, O. (2022). Nimetska systema Fach yak pryklad fakhovoi klasyfikatsii holosiv v suchasnomu vokalno-opernomu mystetstvi [German Fach system as an example of professional classification of voices in modern vocal and opera art]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 5(1), 46–55. https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.1.2022.258147 [in Ukrainain].
Mykysha, M. V. (1971). Praktychni osnovy vokalnoho mystetstva [Practical basics of vocal art] (M. Holovashchenko, Ed.). Muzychna Ukraina [in Ukrainain].
Nakonechna, L. B. (2014). Suchasna ukrainska mova. Fonetyka. Orfoepiia. Morfonolohiia. Hrafika. Orfohrafiia [Modern Ukrainian language. Phonetics. Orthoepy. Morphonology. Graphics. Orthography] (2nd ed.). NAIR [in Ukrainain].
Yevtushenko, D. H., & Mykhailov-Sydorov, M. H. (1963). Pytannia vokalnoi pedahohiky: istoriia, teoriia, praktyka [Issues of vocal pedagogy: history, theory, practice]. Mystetstvo [in Ukrainain].
Zarickij, L. A, Trinos, V. A, & Trinos, L. A. (1984). Prakticheskaja foniatrija [Practical phoniatry]. Vyshcha shkola [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.