Використання колористичних можливостей готово-виборного баяна в акомпанементі народних пісень

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.1.2023.277879

Ключові слова:

готово-виборний баян, інтерпретація, акомпанемент, народна пісня, аранжування, тембр, регістр

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати використання колориту готово-виборного баяна в аранжуванні народних пісень В. Марченка для збірників «Широке коріння» (Випуск 1 та Випуск 2). Методологія дослідження. Застосовано такі загальнонаукові методи: аналізу (для виявлення колористичних можливостей готово-виборного баяна); формально- аналітичний (для зіставлення технічних виконавських та музично-виразових засобів); узагальнення (для формулювання висновків). Наукова новизна дослідження. Вперше проаналізовано твори зі збірників «Широке коріння» (Випуск 1 та Випуск 2) В. Марченка, схарактеризовано колористичні можливості інструмента, виявлено специфічні особливості готово-виборного баяна в акомпанементі народних пісень. Висновки. Дослідження базується на власному багаторічному творчому досвіді. У статті висвітлено особливості інструментального супроводу на готово-виборному баяні, розкрито закономірності поєднання народної мелодії та баянного супроводу для глибинного відображення художнього задуму пісні. Процес написання баянного супроводу для зразків народної творчості різних локальних регіональних традицій України ставить перед автором складні завдання і головним з-поміж них є збереження традиційного регіонального мелодичного колориту. Вдумливий підхід та увага до тонкощів процесу інтерпретації запису, котрі у сукупності визначають мистецьку вартість творів, проникнення в сутність пісні повинні стати знаковими аспектами процесу композиторської інтерпретації.

Біографія автора

Віталій Марченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Концертмейстер кафедри музичного мистецтва

Посилання

Andriichuk, P. O. (1994). Do pytannia rozvytku kontsertmeisterskykh navychok u baianistiv ta akordeonistiv [Regarding the development of concertmaster skills in accordionists and accordionists]. In Problemy rozvytku ukrainskoi kultury [Problems of the development of Ukrainian culture] [Conference proceedings] (pp. 167–168). Kyivskyi derzhavnyi instytut kultury [in Ukrainian].

Davydov, M. (2004). Teoretychni osnovy formuvannia vykonavskoi maisternosti baianista (akordeonista) [Theoretical foundations of the formation of performance skills of a accordion player] (3rd ed.). Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Ivanytskyi, A. I. (1990). Ukrainska narodna muzychna tvorchist [Ukrainian folk music]. Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Marchenko, V. V. (2013). Shyroke korinnia: ukrainski pisni u suprovodi baiana [Broad roots: Ukrainian songs accompanied by an accordion] [Notes]. Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Marchenko, V. V. (2018). Shyroke korinnia: ukrainski pisni v suprovodi baiana [Broad roots: Ukrainian songs accompanied by an accordion] [Notes] (Iss. 2). Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Skoptsova, O. M., Hrytsenko, V. V., & Marchenko, V. V. (2018). Transkryptsiia muzychnoho tvoru yak riznovyd vykonavskoi interpretatsii [Music transcription as a kind of performance interpretation]. Young Scientist, 1(53), 684–687 [in Ukrainian].

Tsiupa, N. P., & Marchenko, V. V. (2017). Pytannia interpretatsii zapysu ukrainskykh narodnykh pisen na prykladi dorobku Marchenka V. V. [Questions of the interpretation of recording of Ukrainian people songs on the example of the creative road Marchenko V. V.]. Young Scientist, 11(51), 692–695 [in Ukrainian].

Yashchenko, L. (1962). Ukrainske narodne bahatoholossia [Ukrainian folk polyphony]. Publishing House of the Academy of Sciences of the Ukrainian SSR [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-28

Як цитувати

Марченко, В. (2023). Використання колористичних можливостей готово-виборного баяна в акомпанементі народних пісень. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 6(1), 33–40. https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.1.2023.277879

Номер

Розділ

ПРАКТИКА