Інтерпретація музичного фольклору у творчості етногурту «Zgarda»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.1.2023.277878

Ключові слова:

музичний фольклор, народно-музична традиція, інтерпретація, етногурт, автентика, фольклоризм

Анотація

Мета дослідження – розкрити основні засади підбору музичного матеріалу та способи трансформації автентичної пісенної традиції, її інтерпретації та репрезентації для сучасного глядача у творчості українського етногурту «Zgarda». Методологія дослідження. У процесі дослідження використані такі методи: джерелознавчий (опрацювання праць щодо інтерпретації музичного фольклору у творчості сучасних музичних етно-поп, ‑рок, -джаз-формацій); аналітичний (осмислення різновидів, а також ролі й місця інтерпретації автентичних творів та їх сценічно-музичної репрезентації у процесі збереження і ретрансляції нематеріальної культурної спадщини українського народу); метод теоретичного узагальнення (для формулювання висновків). Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні особливостей інтерпретації музично-фольклористичного матеріалу у творчості етногурту «Zgarda», що проявляється, зокрема, у контамінації кількох автентичних творів в одну вокально-інструментальну композицію з можливими авторськими відхиленнями в динаміці, темпоритмі, мелодійній лінії та ін. Висновки. Використання традиційної музики у творчості багатьох музикантів нині є надзвичайно актуальним. Традиційній музиці надається нове життя, вона видозмінюється й знаходить відгук у молоді завдяки новому звучанню та формі. Проаналізувавши роботу етногурту «Zgarda» над музичним матеріалом, можемо зазначити, що для обробки народних пісень (та створення музики в цілому) немає чіткого плану, адже це творчий процес, який не підпадає під усталені правила. Варто розуміти важливість підходу до опрацювання фольклорного матеріалу, як міксувати автентику з сучасною музикою дозовано та екологічно, адже наша ціль – підкреслити красу народної пісні, а не навпаки.

Біографії авторів

Іван Сінельніков, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений працівник культури України, доцент

Юлія Вітранюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр

Посилання

Akopian, A. A. (2022). Muzychnyi folklor u suchasnii masovii kulturi Ukrainy [Musical folklore in the modern mass culture of Ukraine]. АRT-platFОRM, 1(5), 97–116. https://doi.org/10.51209/platform.1.5.2022.97-116 [in Ukrainian].

Fedorova, I. F. (2018a). "Etno-khaos" hurtu "DakhaBrakha" yak pryklad realizatsii pryntsypu "zvalyshcha" v muzytsi ["Ethno-chaos" of "Dakha Brakha" band as an example of the principle of "Pile" in music]. Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 121, 144–152. https://doi.org/10.31318/2522-4190.2018.121.133225 [in Ukrainian].

Fedorova, I. F. (2018b). Rol eksperymentu u world music (na prykladi albomu "Shliakh" ukrainskoho hurtu "DakhaBrakha") [Experiment role in the world music (based on the "The Road" album of the Ukrainian "Dakha Brakha" band)]. Scientific Collections of the Lviv National Music Academy Named After Mykola Lysenko, 42–43, 215–227. https://doi.org/10.33398/2310-0583.2018.4243.215.227 [in Ukrainian].

Furdychko, A. (2017). Pop-folk yak yavyshche kulturnykh etno-adaptatsiyinykh protsesiv suchasnoho muzychnoho mystetstva Ukrainy [Pop-folk as a cultural phenomenon of ethno-adaptational processes of modern musical art of Ukraine]. The Ethnology Notebooks, 5(137), 1198–1207. https://doi.org/10.15407/nz2017.05.1198 [in Ukrainian].

Furdychko, A. (2019). Protsesy folkloryzmu v pisenno-muzychnomu mystetstvi Ukrainy (kinets XX – pochatok XXI st.) [Processes of folklorism in the song and music art of Ukraine (end of the 20th – beginning of the 21st century)] [Abstract of DSc Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Hrytsa, S. (2022). Paradoksy suchasnoi kultury (dynamika vzaiemodii kolektyvno-indyvidualnoho ta indyvidualno-kolektyvnoho) [Paradoxes of modern culture (interaction dynamics of collective-individual and individual-collective one)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 5(1), 83–95. https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.1.2022.258151 [in Ukrainian].

Karchova, Yu. (2021). Narodnopisenne mystetstvo u tvorchii diialnosti hurtiv "Go-A" ta "Kurbasy": hradatsii modyfikatsii folkloru [Folk-song art in the creativity of the groups "Go-A" and "Kurbasy": grading folklore modification]. Humanities Science Current Issues, 42(1), 109–115. https://doi.org/10.24919/2308-4863/42-1-13 [in Ukrainian].

Polyphonyproject.com. (2018a, May 17). Liuli-liuli, kotky dva [Lullaby, lullaby, two cats] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=GvZe9To9z5I [in Ukrainian].

Polyphonyproject.com. (2018b, May 18). Iz-za haiu zelenoho [From behind the green grove] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=7osZjcppxG4 [in Ukrainian].

Sinelnikov, I., & Sinelnikova, V. (2021). Folk music tradition in contemporary performing practices. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 45, 148–155. https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247386 [in English].

Sinelnikova, V., & Sinelnikov, I. (2019). Muzychnyi folklor v umovakh stseny: suchasni tendentsii [Мusic folklore in the scene: sustainable trends]. Innovative Pedagogy, 14(1), 140–144. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-1-28 [in Ukrainian].

Sinelnikova, V., & Sinelnikov, I. (2022). Opanuvannia narodno-muzychnoi tradytsii v studentskomu folklornomu kolektyvi [Mastering the folk music tradition in the student folklore group]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 47, 80–87. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269576 [in Ukrainian].

Tormakhova, V. M. (2016). Kharakterni osoblyvosti styliu World music kriz pryzmu tvorchosti hurtu "DakhaBrakha" [Characteristic features of style World music through the prism of the band "DakhaBrakha"]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, 89–92. https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2016.138487 [in Ukrainian].

Tormakhova, V. M. (2017). Ukrainska estradna muzyka i folklor: vzaiemopronyknennia i syntez [Ukrainian pop music and folklore: mutual penetration and synthesis] [Monograph]. Lira-K [in Ukrainian].

Tradition Recorded. (2019, October 19). Nad Richkoiu Karaitsem [Above the Karayets river] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=pVYySIa8je0 [in Ukrainian].

Zgarda folk. (2019, July 11). Zgarda – Petrivka [Video].YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=rLoKpAAvSAY [in Ukrainian].

Zgarda folk. (2023, January 14). Zgarda – Shchedryi vechir [Zgarda – Generous evening (Live studio session) [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=HtSYYyfKKq4 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-28

Як цитувати

Сінельніков, І., & Вітранюк, Ю. (2023). Інтерпретація музичного фольклору у творчості етногурту «Zgarda». Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 6(1), 17–32. https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.1.2023.277878

Номер

Розділ

ПРАКТИКА