Втілення Гуго Вольфом гуманістичних поглядів Йоганна Вольфганга Гете у вокальній збірці
(на матеріалі пісень для баритонового голосу)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.2.2022.269665Ключові слова:
бас-баритон, вокальна збірка «Goethe-Lieder» Г. Вольфавокальна збірка «Goethe-Lieder» Г. Вольфа, гуманістичні погляди Й. В. Гетегуманістичні погляди Й. В. Гете, пісні Арфіста, «Прометей»Анотація
Мета дослідження – вивчити основні принципи втілення Г. Вольфом гуманістичних поглядів Й. В. Гете в піснях із вокальної збірки «Goethe-Lieder», написаних для баритонового голосу – трьох піснях Арфіста та монолозі «Прометей». Методологія дослідження полягає в аналізі музично-виражальних засобів та їх символіці, за допомогою яких Г. Вольф створив образи й характери героїв Й. В. Гете. Наукова новизна дослідження. Вперше в українському музикознавстві досліджено характерні музично- виражальні особливості вокальних творів Г. Вольфа зі збірки «Goethe-Lieder» для баритонового голосу, за допомогою яких композитор втілив гуманістичні ідеї Й. В. Гете. Висновки. Через зображення внутрішнього світу своїх героїв поет висвітлює важливу моральну та гуманістичну теми. У збірці «Goethe-Lieder» композитор реалізує гуманістичні уявлення Й. В. Гете за допомогою засобів музичної виразності. Свої основні світоглядні ідеї він втілює в поетичних образах стражденного Арфіста та бунтівного Прометея. Кожен образ, створений Й. В. Гете, отримує у Г. Вольфа новий сенс. Для нього основним джерелом втілення музичної думки стає поетичне слово. У композитора переконливість вокального письма полягає у самобутній мелодиці. Особливого значення у створенні музично-поетичних образів набувають гармонія, фактура, динаміка, агогіка, які він наділяє певним смислом. Внаслідок цього зазначені засоби отримують символічне значення для розкриття створених образів. Розвиваючи традиції своїх попередників (Р. Шуман, Ф. Ліст, Р. Вагнер) музично-виражальними засобами, композитор підсилює поетичне слово, надає йому глибшого тлумачення.
Посилання
Chun, Ch. Y. (1991). The Relationship between text and music in selected Goethe-Lieder by Hugo Wolf [Master’s thesis, Chinese University of Hong Kong] [in English].
Haberlandt, M. (1904). Hugo Wolfs Briefe an Hugo Faißt [Hugo Wolf's letters to Hugo Faiss]. Deutsche Verlag-Anstalt [in German].
Hallmark, S. (Ed.). (2009). German Lieder in the Nineteenth Century (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203877494 [in English].
McKinney, T. R. (1989). Harmony in the Songs of Hugo Wolf [Doctoral dissertation, University of North Texas] [in English].
Newman, E. (1907). Hugo Wolf. Methuen & Co [in English].
Sams, E. (2011). The Songs of Hugo Wolf (2nd ed). Faber & Faber [in English].
Stokes, R. (2021). The Complete Songs of Hugo Wolf: Life, Letters, Lieder. Faber & Faber [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.