Покращення умов звучання класичної музики шляхом моделювання змін акустики концертної зали
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.2.2022.269643Ключові слова:
акустика концертної зали, об’єктивні акустичні параметри, комп’ютерне моделювання, суб’єктивна оцінка, дифузорАнотація
Мета дослідження – запропонувати методику акустичних досліджень концертних зал для покращення умов звучання класичної музики за допомогою інноваційних комп’ютерних технологій. Методологія дослідження. Для покращення умов звучання класичної музики запропоновано метод комп’ютерної симуляції, що передбачає використання спеціалізованого програмного забезпечення. Методику суб’єктивної оцінки через критерії встановленого зразка застосовано для систематизації результатів дослідження. Порівняльний метод використано для аналізу звучання аудіоматеріалів створених просторових звукових образів зразка оркестрової музики. Наукова новизна дослідження. Представлено методологію акустичних досліджень для середовища, зокрема концертних зал, що виникла унаслідок зміни акустичних умов звучання класичної музики. Висновки. В результаті експерименту було досягнуто головної мети – покращення умов звучання класичної музики. Результат досягнутий через моделювання змін акустики концертної зали. Застосування зазначеної методики можна рекомендувати під час досліджень наявних і проєктних концертних зал. У подальших дослідженнях можна рекомендувати використання дифузорів з низьким коефіцієнтом поглинання в нижній смузі частот. Слід також зазначити, що втручання в інтер’єр історичної будівлі має бути непомітним, оскільки це може викликати невдоволення органів влади, які контролюють збереження спадщини.
Посилання
Arias, A. Y. (2013, June). Acoustical parameters comparison of two halls: "Teatro Argentino de La Plata" and "Teatro Margarita" Argentina. In Acoustics Instruments and Measurements, UNTREF Conference (pp. 1–27). National University of Tres de Febrero. https://doi.org/10.13140/2.1.4514.2083 [in English].
Beranek, L. (2004). Concert Halls and Opera Houses: Music, Acoustics, and Architecture (2nd ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-21636-2 [in English].
Hansen, C. (1951). Fundamentals of acoustics. American Journal of Physics, 19, 23–52 [in English].
Hidaka, T., & Beranek, L. L. (2000). Objective and Subjective Evaluations of Twenty-three Opera Houses in Europe, Japan, and the Americas. The Journal of the Acoustical Society of America, 107, 368–383. https://doi.org/10.1121/1.428309 [in English].
Hoeg, W., Christense, L., & Walker, R. (1997, Winter). Subjective assessment of audio quality– the means and methods within the EBU. EBU Technical Review, 40–50. https://tech.ebu.ch/docs/techreview/trev_274-hoeg.pdf [in English].
Kamisiński, T. (2012). Correction of Acoustics in Historic Opera Theatres with the Use of Schroeder Diffuser. Archives of Acoustics, 37(3), 349–354. https://doi.org/10.2478/v10168-012-0044-1 [in English].
Schröder, M. R. (1975). Diffuse sound reflection by maximum-length sequences. The Journal of the Acoustical Society of America, 57, 149–150. https://doi.org/10.1121/1.380425 [in English].
Voitovych, O. (2017). Sub"ektivnaya otsenka zvuchaniya orkestrov (na primere kontsertnogo zala L'vovskoi filarmonii im. S. Lyudkevicha) [Subjective Assessment of the Sound of Orchestras (on the example of the Concert Hall of the Lviv Philharmonic named after S. Lyudkevich)]. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, 5–6, 15–24 [in Russian].
Voitovych, O. (2020). Research of the sound of orchestras in the concert hall of the Solomiya Krushelnytska Lviv National Academic Opera and Ballet Theatre. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 43, 67–74. https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220077 [in English].
Voitovych, O. (2021a). Osnovy muzychnoi zvukorezhysury [Fundamentals of musical soundengineering]. Soroka T. B. [in Ukrainian].
Voitovych, O. O. (2021b). Stvorennia modeli prostorovoho zvukovoho obrazu (na prykladi kontsertnoi zaly) [Creating a model of a spatial sound image (on the example of a concert hall)]. Ukrainian Culture: The Past, Modern, Ways of Development. Branch: Art Criticism, 38, 113–117. https://doi.org/10.35619/ucpmk.v38i.477 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.