Німецька система Fach як приклад фахової класифікації голосів в сучасному вокально-оперному мистецтві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.1.2022.258147

Ключові слова:

академічний вокал, співацький голос, класифікація голосів, система Fach

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати принципи класифікації голосів за німецькою системою Fach через призму інтеграції українських співаків у світову музичну культуру. Методологія дослідження базується на застосуванні методу аналізу класифікації голосів, що дає змогу дослідити принципи детальної диференціації професійних голосів оперних співаків. Під час пошуку й аналізу відповідної літератури використані джерелознавчий та музично-теоретичний методи. Для обґрунтування висновків щодо принципів класифікації голосів було використано метод систематизації термінології та аксіологічний метод (для виявлення найбільш ціннісних професійних якостей вокаліста в кожній класифікованій групі). Наукова новизна дослідження. Проаналізовано принципи класифікації голосів в контексті їх доцільної фахової спеціалізації та зроблена екстраполяція принципів системи Fach в певні методики сучасної освітньої вокальної практики. Висновки. В процесі дослідження принципів класифікації співочих голосів Fach встановлено, що вона побудована на детальному аналізі фізичних, психологічних, емоційних та вокально-технічних можливостей співака в контексті запитів його професійної реалізації у сфері оперного виконавства. Конкурентне мистецьке середовище, що активно розширюється завдяки інтеграційним процесам, зумовлює необхідність чіткого розуміння цінності відповідних фахових можливостей і належного позиціювання себе в професійній сфері. Наявність цих об’єктивних запитів спонукає до їх врахування вже в процесі вокального становлення співака, що повинно відобразитися як у виборі певних елементів методики розвитку вокального апарату, так і в доборі навчального репертуару і розвитку художньо-образного мислення вокаліста.

Біографії авторів

Наталія Кречко, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужена артистка України, доцент

Олексій Ряжко, Київський національний університет культури і мистецтв

Студент

Посилання

Antwerpen, S. (2014). Singen in der Schule. Ästhetische Bildungspotentiale des Singens und des Gesangs [Singing at school. Aesthetic educational potential of singing and song]. Waxmann [in German].

Kloiber, R., Konold, W., & Maschka, R. (2004). Handbuch der Oper [Opera Handbook]. Bärenreiter [in German].

Ostapenko, L. V., Narozhna, N. I., & Sinelnikova, V. V. (2020). Ways of renewal and modernization of art education in Ukraine. Image of the Modern Pedagogue, 3(192), 60-64. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3-60-64 [in Ukrainian].

Zakrasniana, Zh. M., & Melnychenko, I. V. (2018). Metody rozvytku vykonavskoi vyraznosti spivaka spetsialnosti "Akademichnyi vocal" [Methods of performing expressiveness development of the specialty "Academic vocal"]. Image of the Modern Pedagogue, 5(182), 78-81. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-5%20(182)-78-81 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-06

Як цитувати

Кречко, Н., & Ряжко, О. (2022). Німецька система Fach як приклад фахової класифікації голосів в сучасному вокально-оперному мистецтві. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 5(1), 46–55. https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.1.2022.258147

Номер

Розділ

ПРАКТИКА