Особливості твору Джалала Аббасова «Мунаджат-I»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245815

Ключові слова:

Джалал Аббасов, камерно-інструментальний твір, «Мунаджат-I», індивідуальний стиль, музична мова, сучасність, національні особливості, национальные особенности

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати творчість Дж. Аббасова на прикладі твору «Мунаджат-I»; вивчити індивідуальні стилістичні особливості композитора. У статті розглянуто творчість Дж. Аббасова на тлі розвитку азербайджанської музичної культури; досліджено жанрове розмаїття, висвітлено форму і зміст, музику та гармонійну мову в камерно-інструментальних творах композитора; підкреслено своєрідні стилістичні особливості, зв’язок із музичним фольклором, схильність до сучасності, що ґрунтується на традиціях. Методологія дослідження заснована на музично-аналітичному, теоретичному та історичному аналізі. В основі дослідження участь Дж. Аббасова у детальній дослідницькій роботі над твором «Мунаджат-I», який не піддавався науково-теоретичному аналізу. З цього погляду дослідження ґрунтується на методі комплексного теоретичного аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше проведено спеціальну дослідницьку роботу, присвячену вивченню камерно-інструментальної творчості представника сучасної композиторської школи Азербайджану Дж. Аббасова. Вперше науково проаналізовано працю «Мунаджат-І». Висновки. Важливою особливістю камерно-інструментальних творів композитора, що вирізняються оригінальним творчим стилем, є багатство та глибокий зміст музичної мови. Зазначено, що Дж. Аббасов, який органічно поєднав у своїх творах націоналізм і сучасність, серйозно висловив свої глибокі філософські ідеї. Елементи національної музики у творах композитора з яскравим змістом та індивідуальним стилем виражені особливостями сучасної писемної техніки. Зазначено, що притаманні творчості композитора філософська, багата образність, глибокий сенс і вдумливі думки відображені у його камерно-інструментальних творах, зокрема в «Мунаджат-I». Тому твори Дж. Аббасова успішно виконуються не тільки в його рідному Азербайджані, але і в багатьох зарубіжних країнах і успішно представляють сучасну композиторську школу.

Біографія автора

Севіндж Сеідова, Бакинська музична академія імені Узеїра Гаджибейлі

Дисертантка

Посилання

Akhundova-Dadashzadeh, Z. (2016). K Voprosu Pretvoreniya Dukhovnoi Temy v Tvorchestve Sovremennykh Kompozitorov Azerbaidzhana [On the Question of the Implementation of Spiritual Theme in the Works of Contemporary Azerbaijani Composers]. European Journal of Arts, 1, 3-9. https://doi.org/10.20534/EJA-16-1-3-9 [in Russian].

Bagirov, N. (1981). Muasir Harmoniyaya Dair Bezi Akkordlarin Azerbaycan Musiqisinde Ishledilmesi [Use of Some Chords on Modern Harmony in Azerbaijani Music]. Maarif [in Azerbaijani].

Bairamova, L. (2017, December 29). Mir Glazami Kompozitora [The World Through the Eyes of a Composer]. Kaspiy online. https://kaspiy.az/news.php?id=73757#.YYFIA3rcH4a [in Russian].

Barsova, I. (1975). Simfonii Gustava Malera [Symphonies by Gustav Mahler]. Sovetskii Kompozitor [in Russian].

Dadashova, N. (2014). Cəlal Abbasov [Jalal Abbasov] (S. Bektashi, Ed.). Sharg-Garb [in Azerbaijani].

Eliyeva, F. (1996). Azerbaycan Musiqisinde Uslub Axtarishlari [Stylistic Research in Azerbaijani Music]. Elm [in Azerbaijani].

Imanova, S. (2021). Features of Songs Rhythmic Organization by E. Sabitoglu. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 4(1), 61-72. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233339

Kohoutek, C. (1976). Tekhnika Kompozitsii v Muzyke XX veka [Technique of Composition in Music of the XX Century] (K. N. Ivanov, Trans.). Muzyka [in Russian].

Kulieva, S. (2016, June 11). Muzyka Svyshe, ili Otkroveniya Kompozitora [Music from Above, or the Composer's Revelations]. Kaspiy online. https://kaspiy.az/news.php?id=42434#.YYJC_HrcH4Y [in Russian].

Mahmudova, G. R. (2006). Genezis i Evolyutsiya Ostinatnosti v Azerbaidzhanskoi Muzyke [Genesis and Evolution of Astinance in Azerbaijani Music]. Nurlan [in Russian].

Mazel, L. (1978). Voprosy Analiza Muzyki [Music Analysis Issues]. Muzyka [in Russian].

Mazel, L. (1983). O Prirode i Sredstvakh Muzyki: Teoreticheskii Ocherk [On the Nature and Means of Music: A Theoretical Essay]. Muzyka [in Russian].

Pankratov, A. E. (2018). Ritmicheskoe Ostinato i Ego Proyavleniya v Novoevropeiskoi Muzyke [Rhythmic Ostinato and Its Manifestations in the New-European Music]. Chelovek i Kul'tura [Man and Culture], 2, 52-59. http://doi.org/10.25136/2409-8744.2018.2.25953 [in Russian].

Rahimova, A. (2014). Ob Izuchenii Khudozhestvennykh Svyazei Azerbaidzhanskoi Narodnoi Muzyki [About Studying Artistic Connections of Azerbaijan Folk Music]. Ulakbilge, 2(4), 101- 114. http://doi.org/10.7816/ulakbilge-02-04-08/ [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Сеідова, С. (2021). Особливості твору Джалала Аббасова «Мунаджат-I». Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 4(2), 273–286. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245815

Номер

Розділ

КОНТЕКСТ