Особливості твору Джалала Аббасова «Мунаджат-I»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245815Ключові слова:
Джалал Аббасов, камерно-інструментальний твір, «Мунаджат-I», індивідуальний стиль, музична мова, сучасність, національні особливості, национальные особенностиАнотація
Мета дослідження – проаналізувати творчість Дж. Аббасова на прикладі твору «Мунаджат-I»; вивчити індивідуальні стилістичні особливості композитора. У статті розглянуто творчість Дж. Аббасова на тлі розвитку азербайджанської музичної культури; досліджено жанрове розмаїття, висвітлено форму і зміст, музику та гармонійну мову в камерно-інструментальних творах композитора; підкреслено своєрідні стилістичні особливості, зв’язок із музичним фольклором, схильність до сучасності, що ґрунтується на традиціях. Методологія дослідження заснована на музично-аналітичному, теоретичному та історичному аналізі. В основі дослідження участь Дж. Аббасова у детальній дослідницькій роботі над твором «Мунаджат-I», який не піддавався науково-теоретичному аналізу. З цього погляду дослідження ґрунтується на методі комплексного теоретичного аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше проведено спеціальну дослідницьку роботу, присвячену вивченню камерно-інструментальної творчості представника сучасної композиторської школи Азербайджану Дж. Аббасова. Вперше науково проаналізовано працю «Мунаджат-І». Висновки. Важливою особливістю камерно-інструментальних творів композитора, що вирізняються оригінальним творчим стилем, є багатство та глибокий зміст музичної мови. Зазначено, що Дж. Аббасов, який органічно поєднав у своїх творах націоналізм і сучасність, серйозно висловив свої глибокі філософські ідеї. Елементи національної музики у творах композитора з яскравим змістом та індивідуальним стилем виражені особливостями сучасної писемної техніки. Зазначено, що притаманні творчості композитора філософська, багата образність, глибокий сенс і вдумливі думки відображені у його камерно-інструментальних творах, зокрема в «Мунаджат-I». Тому твори Дж. Аббасова успішно виконуються не тільки в його рідному Азербайджані, але і в багатьох зарубіжних країнах і успішно представляють сучасну композиторську школу.
Посилання
Akhundova-Dadashzadeh, Z. (2016). K Voprosu Pretvoreniya Dukhovnoi Temy v Tvorchestve Sovremennykh Kompozitorov Azerbaidzhana [On the Question of the Implementation of Spiritual Theme in the Works of Contemporary Azerbaijani Composers]. European Journal of Arts, 1, 3-9. https://doi.org/10.20534/EJA-16-1-3-9 [in Russian].
Bagirov, N. (1981). Muasir Harmoniyaya Dair Bezi Akkordlarin Azerbaycan Musiqisinde Ishledilmesi [Use of Some Chords on Modern Harmony in Azerbaijani Music]. Maarif [in Azerbaijani].
Bairamova, L. (2017, December 29). Mir Glazami Kompozitora [The World Through the Eyes of a Composer]. Kaspiy online. https://kaspiy.az/news.php?id=73757#.YYFIA3rcH4a [in Russian].
Barsova, I. (1975). Simfonii Gustava Malera [Symphonies by Gustav Mahler]. Sovetskii Kompozitor [in Russian].
Dadashova, N. (2014). Cəlal Abbasov [Jalal Abbasov] (S. Bektashi, Ed.). Sharg-Garb [in Azerbaijani].
Eliyeva, F. (1996). Azerbaycan Musiqisinde Uslub Axtarishlari [Stylistic Research in Azerbaijani Music]. Elm [in Azerbaijani].
Imanova, S. (2021). Features of Songs Rhythmic Organization by E. Sabitoglu. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 4(1), 61-72. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233339
Kohoutek, C. (1976). Tekhnika Kompozitsii v Muzyke XX veka [Technique of Composition in Music of the XX Century] (K. N. Ivanov, Trans.). Muzyka [in Russian].
Kulieva, S. (2016, June 11). Muzyka Svyshe, ili Otkroveniya Kompozitora [Music from Above, or the Composer's Revelations]. Kaspiy online. https://kaspiy.az/news.php?id=42434#.YYJC_HrcH4Y [in Russian].
Mahmudova, G. R. (2006). Genezis i Evolyutsiya Ostinatnosti v Azerbaidzhanskoi Muzyke [Genesis and Evolution of Astinance in Azerbaijani Music]. Nurlan [in Russian].
Mazel, L. (1978). Voprosy Analiza Muzyki [Music Analysis Issues]. Muzyka [in Russian].
Mazel, L. (1983). O Prirode i Sredstvakh Muzyki: Teoreticheskii Ocherk [On the Nature and Means of Music: A Theoretical Essay]. Muzyka [in Russian].
Pankratov, A. E. (2018). Ritmicheskoe Ostinato i Ego Proyavleniya v Novoevropeiskoi Muzyke [Rhythmic Ostinato and Its Manifestations in the New-European Music]. Chelovek i Kul'tura [Man and Culture], 2, 52-59. http://doi.org/10.25136/2409-8744.2018.2.25953 [in Russian].
Rahimova, A. (2014). Ob Izuchenii Khudozhestvennykh Svyazei Azerbaidzhanskoi Narodnoi Muzyki [About Studying Artistic Connections of Azerbaijan Folk Music]. Ulakbilge, 2(4), 101- 114. http://doi.org/10.7816/ulakbilge-02-04-08/ [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Севіндж Сеідова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.