Майстер-клас як складова професійно-практичної підготовки музикантів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245800

Ключові слова:

майстер-клас, музичне виконавство, сучасна вища мистецька освіта, практична підготовка музикантів

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати практичний досвід використання методу майстер-класу у підготовці музикантів за освітніми програмами «Бакалавр», «Магістр». У статті розглянуто особливості практичної підготовки та самостійної роботи музикантів у мистецьких закладах вищої освіти, презентовано досвід впровадження майстер-класів як методичної складової освітньої програми «Музичне мистецтво» ОС «Бакалавр» та ОС «Магістр». Методологія дослідження. Застосовано ряд загальнонаукових та спеціальних методів: аналітично-пошуковий – для уточнення понять дослідження; проблемно- пошуковий та метод спостереження – для виявлення основних ознак майстер-класу; компаративний – для порівняння освітнього процесу в цілому та способу передачі інформації у межах майстер-класів; класифікації – для групування майстер-класів за видами, методами проведення та завданнями. Наукова новизна дослідження полягає у комплексному осмисленні практики проведення майстер-класів як невід’ємної складової формування фахових компетентностей студентів-музикантів у інституалізованій вищій мистецькій освіті та їх систематизації й класифікації за видами, методами та завданнями. Висновки. Аналіз низки майстер-класів, що відбулися у Київському національному університеті культури і мистецтв, дозволив здійснити деякі узагальнення практичного досвіду та запропонувати таку класифікацію за видами: концептуальний майстер-клас, практично-орієнтовний майстер-клас, комбінований майстер-клас. Власний досвід ініціювання, планування і проведення майстер-класів та педагогічне спостереження доводить, що конструювання авторських моделей освітнього процесу в режимі реального часу, практичне засвоєння навичок музикування в межах трансляції досвіду, активізація пізнавальної діяльності здобувачів освіти з музичного мистецтва є найбільш ефективними засобами обміну та популяризації сучасних технологій, методик, програм для підвищення професійної компетентності, формування індивідуального творчого виконавського стилю.

Біографія автора

Тетяна Пістунова, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент кафедри музичного мистецтва

Посилання

Barabanova, N. R. (2010). Maister-Klasy z Informatsiino-Dilovykh Komunikatsii: Metodyka Provedennia [Master Classes on Information and Business Communications: Methods of Conducting]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 31, 74-80 [in Ukrainian].

Broiako, N. B., & Dorofieieva, V. Yu. (2021). Do Problemy Pidhotovky Muzykantiv-Profesionaliv u Suchasnii Systemi Mystetskoi Vyshchoi Osvity [To the Problem of Training Professional Musicians in the Modern System of Artistic Higher Education]. In V. Shpak (Comp.), Scientific Research of the XXI Century (Vol. 1; pp. 264-267). GS publishing service. https://doi.org/10.51587/9781-7364-13302-2021-001 [in Ukrainian].

Broiako, N. B., Dorofieieva, V. Yu., Kovmir, N. V., & Pistunova, T. V. (2021, February 10-12). Zastosuvannia Naukovo-Osvitnikh Klasteriv u Mystetskykh ZVO: Kontury Problemy [Application of Scientific and Educational Clusters in Art Free Economic Zones: Contours of the Problem]. In The World of Science and Innovation, Abstracts of the 7th International Scientific and Practical Conference, London (pp. 387-392). Cognum Publishing House [in Ukrainian].

Broiako, N., Oliinyk, O., Skomorovska, I., Dorofieieva, V., Pistunova, T., & Koehn, N. (2021). Training as a Means of Successful Professionalization of Applicants for Higher Education in Quarantine. Laplage em Revista (International), 7(Extra B), 503-510. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-B960p.503-510

Obukh, L. V. (2018). Kouch-Tekhnolohii, Treninhy ta Maister-Klasy yak Skladovi Muzychnoho Menedzhmentu v Sotsiokulturnomu Prostori Ukrainy [Coach Technologies, Trainings and Master Classes as Components of Music Management in the Socio-Cultural Space of Ukraine]. World Sciense, 3(31), vol. 6, 43-46 [in Ukrainian].

Pikhtar, O. (2019). The Personality Oriented Concept of Students’ Musical Thinking Development in Higher Education Institutions of Art. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 2(1), 50-59. https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.1.2019.171786

Posvaliuk, V. T. (2002). Shchodenni Samostiini Vpravy Trubacha [ Daily Independent Trumpet Exercises]. Vseukrainskyi bras-biuleten [in Ukrainian].

Posvaliuk, V. T. (2006). Mystetstvo Hry na Trubi v Ukraini [The Art of Trumpet Playing in Ukraine]. KNUKiM Publishing [in Ukrainian].

Rozina, N. V. (2013). Maister-klas yak Forma Diialnosti Virtualnoi Shkoly Profesiinoho Stanovlennia Molodoho Pedahoha [Master Class as a Form of Activity of the Virtual School of Professional Development of a Young Teacher]. Cherkaskyi oblasnyi instytut pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh pratsivnykiv [in Ukrainian].

Tsukanova, H. (2014). Praktyka Vprovadzhennia Navchalnoho Metodu "Maister-klas" (na Prykladi Dystsypliny "Maister-klas iz Media-PR") [The Practice of Implementing the Teaching Method "Master Class" (on the Example of the Discipline "Master Class on Media PR")]. Visnyk Lvivskoho Universytetu. Seriia Zhurnalistyka [Visnyk of the Lviv University. Journalism Series], 39, 156-161 [in Ukrainian].

Zakus, I. M. (2017). Ukrainian Jazz Standarts = Ukrainski Dzhazovi Standarty. Lira-K [in English, in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Пістунова, Т. (2021). Майстер-клас як складова професійно-практичної підготовки музикантів. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 4(2), 219–229. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245800

Номер

Розділ

ПРАКТИКА