Майстер-клас як складова професійно-практичної підготовки музикантів
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245800Ключові слова:
майстер-клас, музичне виконавство, сучасна вища мистецька освіта, практична підготовка музикантівАнотація
Мета дослідження – проаналізувати практичний досвід використання методу майстер-класу у підготовці музикантів за освітніми програмами «Бакалавр», «Магістр». У статті розглянуто особливості практичної підготовки та самостійної роботи музикантів у мистецьких закладах вищої освіти, презентовано досвід впровадження майстер-класів як методичної складової освітньої програми «Музичне мистецтво» ОС «Бакалавр» та ОС «Магістр». Методологія дослідження. Застосовано ряд загальнонаукових та спеціальних методів: аналітично-пошуковий – для уточнення понять дослідження; проблемно- пошуковий та метод спостереження – для виявлення основних ознак майстер-класу; компаративний – для порівняння освітнього процесу в цілому та способу передачі інформації у межах майстер-класів; класифікації – для групування майстер-класів за видами, методами проведення та завданнями. Наукова новизна дослідження полягає у комплексному осмисленні практики проведення майстер-класів як невід’ємної складової формування фахових компетентностей студентів-музикантів у інституалізованій вищій мистецькій освіті та їх систематизації й класифікації за видами, методами та завданнями. Висновки. Аналіз низки майстер-класів, що відбулися у Київському національному університеті культури і мистецтв, дозволив здійснити деякі узагальнення практичного досвіду та запропонувати таку класифікацію за видами: концептуальний майстер-клас, практично-орієнтовний майстер-клас, комбінований майстер-клас. Власний досвід ініціювання, планування і проведення майстер-класів та педагогічне спостереження доводить, що конструювання авторських моделей освітнього процесу в режимі реального часу, практичне засвоєння навичок музикування в межах трансляції досвіду, активізація пізнавальної діяльності здобувачів освіти з музичного мистецтва є найбільш ефективними засобами обміну та популяризації сучасних технологій, методик, програм для підвищення професійної компетентності, формування індивідуального творчого виконавського стилю.
Посилання
Barabanova, N. R. (2010). Maister-Klasy z Informatsiino-Dilovykh Komunikatsii: Metodyka Provedennia [Master Classes on Information and Business Communications: Methods of Conducting]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 31, 74-80 [in Ukrainian].
Broiako, N. B., & Dorofieieva, V. Yu. (2021). Do Problemy Pidhotovky Muzykantiv-Profesionaliv u Suchasnii Systemi Mystetskoi Vyshchoi Osvity [To the Problem of Training Professional Musicians in the Modern System of Artistic Higher Education]. In V. Shpak (Comp.), Scientific Research of the XXI Century (Vol. 1; pp. 264-267). GS publishing service. https://doi.org/10.51587/9781-7364-13302-2021-001 [in Ukrainian].
Broiako, N. B., Dorofieieva, V. Yu., Kovmir, N. V., & Pistunova, T. V. (2021, February 10-12). Zastosuvannia Naukovo-Osvitnikh Klasteriv u Mystetskykh ZVO: Kontury Problemy [Application of Scientific and Educational Clusters in Art Free Economic Zones: Contours of the Problem]. In The World of Science and Innovation, Abstracts of the 7th International Scientific and Practical Conference, London (pp. 387-392). Cognum Publishing House [in Ukrainian].
Broiako, N., Oliinyk, O., Skomorovska, I., Dorofieieva, V., Pistunova, T., & Koehn, N. (2021). Training as a Means of Successful Professionalization of Applicants for Higher Education in Quarantine. Laplage em Revista (International), 7(Extra B), 503-510. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-B960p.503-510
Obukh, L. V. (2018). Kouch-Tekhnolohii, Treninhy ta Maister-Klasy yak Skladovi Muzychnoho Menedzhmentu v Sotsiokulturnomu Prostori Ukrainy [Coach Technologies, Trainings and Master Classes as Components of Music Management in the Socio-Cultural Space of Ukraine]. World Sciense, 3(31), vol. 6, 43-46 [in Ukrainian].
Pikhtar, O. (2019). The Personality Oriented Concept of Students’ Musical Thinking Development in Higher Education Institutions of Art. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 2(1), 50-59. https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.1.2019.171786
Posvaliuk, V. T. (2002). Shchodenni Samostiini Vpravy Trubacha [ Daily Independent Trumpet Exercises]. Vseukrainskyi bras-biuleten [in Ukrainian].
Posvaliuk, V. T. (2006). Mystetstvo Hry na Trubi v Ukraini [The Art of Trumpet Playing in Ukraine]. KNUKiM Publishing [in Ukrainian].
Rozina, N. V. (2013). Maister-klas yak Forma Diialnosti Virtualnoi Shkoly Profesiinoho Stanovlennia Molodoho Pedahoha [Master Class as a Form of Activity of the Virtual School of Professional Development of a Young Teacher]. Cherkaskyi oblasnyi instytut pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh pratsivnykiv [in Ukrainian].
Tsukanova, H. (2014). Praktyka Vprovadzhennia Navchalnoho Metodu "Maister-klas" (na Prykladi Dystsypliny "Maister-klas iz Media-PR") [The Practice of Implementing the Teaching Method "Master Class" (on the Example of the Discipline "Master Class on Media PR")]. Visnyk Lvivskoho Universytetu. Seriia Zhurnalistyka [Visnyk of the Lviv University. Journalism Series], 39, 156-161 [in Ukrainian].
Zakus, I. M. (2017). Ukrainian Jazz Standarts = Ukrainski Dzhazovi Standarty. Lira-K [in English, in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Тетяна Пістунова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.