Особливості виконання футуризму на прикладі твору «Luna, Lussuria e Velocita» в інтерпретації Ільхама Назарова
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245798Ключові слова:
Ільхам Назаров, контртенор, баритон, вокал, виконавські особливості, «Luna, Lussuria e Velocita», футуризмАнотація
Мета дослідження – визначити вокально-виконавські особливості твору «Luna, Lussuria e Velocita», написаного в стилі футуризму в інтерпретації І. Назарова з урахуванням особливостей тембру його голосу. Для реалізації цього завдання розглянуто особливості інтерпретації твору «Luna, Lussuria e Velocita», призначеного для баса / контртенора та електронних музичних інструментів у виконанні заслуженого артиста Азербайджанської Республіки І. Назарова. Методологія дослідження базується на використанні методів музично-аналітичного, історичного та теоретичного аналізу. Вокально-виконавський аналіз проведено на основі нот, представлених композитором і відеоматеріалу, відтвореного у виконанні І. Назарова. Водночас опрацьовано та узагальнено наукову літературу, предметом дослідження якої є футуризм. Наукова новизна дослідження. Твір італійського композитора С. Мускарітоло «Luna, Lussuria e Velocita» вперше залучено до проведеного дослідження. Те, що твір призначений для двох регістрів (бас / контртенор) і складений в стилі футуризму, характеризує його наукову новизну. У творі використані нетрадиційні для баса і контртенора техніки виконання. Також вперше було проведено дослідження вокальних методів, які використовував під час виконання І. Назаров. Висновки. І. Назаров – перший і єдиний в історії азербайджанської музичної культури співак, що володіє тембром контртенорового голосу, безмежною вокальною технікою виконання. Відповідно до можливостей тембру його голосу не тільки азербайджанські, а і європейські композитори складають твори, що охоплюють різні жанри. Такі твори нові за своїми особливостями, виконавськими вимогами. У творі «Luna, Lussuria e Velocita» І. Назаров показав себе співаком з високими технічними можливостями, здатним досконало опановувати як баритон, так і тембр контртенорового голосу.
Посилання
Abdullazade, G. (2020). Ilham Nazarov: Serhedsiz Ses... [Ilham Nazarov: A Boundless Voice...]. Savad [in Azerbaijani].
Asgerova, X. (2020). "Sarı Gelin" Xalq Mahnisi Ilham Nazarovun Tefsirinde [The Folk Song "Sari Gelin" in the Interpretation by Ilham Nazarov]. Medeniyyet/Culture, 5 (333), 38-41 [in Azerbaijani].
Humbatov, V. (2020). Scientific Work of Ilham Nazarov, a Prominent Representative of the Modern Vocal Performance School of Azerbaijan. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 3(2), 132-145. https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219158
Kukhmazova, Y. (2020). Azerbaycan Vokal Ifachiligi Kontekstinde Ilham Nazarovun Yaradiciliginin Novatorlug Khususiyyetlerine Dair [On the Innovative Features of the Creativity of Ilham Nazarov in the Context of Azerbaijani Vocal Performance Art]. Musiqi Elmi, Madaniyyati va Tahsilinin Actual Problemlari [Actual Problems of Music Science, Culture and Education], 1(8), 61-69 [in Azerbaijani].
Lombardi, D. (1981). Futurism and Musical Notes. Artforum, 19(5), 43-49.
Nazarov, I. (2016, June 27). Lomborghini... music [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=3kRlDFmr3Uw
Ozel, O. (2021). Manifestation of Azerbaijani Music Elements in Ilham Nazarov’s Performance Technique as a Countertenor. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 4(1), 152-166. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233348
Payton, J. R. (1976). The Music of Futurism: Concerts and Polemics. The Musical Quaterly, 62(1), 25-45. https://doi.org/10.1093/mq/LXII.1.25
Poggi, C. (2009). The Futurist Noise Machine. The European Legacy, 14(7), 821-840. https://doi.org/10.1080/10848770903363912
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Руфат Пірієв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.