Особливості виконання футуризму на прикладі твору «Luna, Lussuria e Velocita» в інтерпретації Ільхама Назарова

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245798

Ключові слова:

Ільхам Назаров, контртенор, баритон, вокал, виконавські особливості, «Luna, Lussuria e Velocita», футуризм

Анотація

Мета дослідження – визначити вокально-виконавські особливості твору «Luna, Lussuria e Velocita», написаного в стилі футуризму в інтерпретації І. Назарова з урахуванням особливостей тембру його голосу. Для реалізації цього завдання розглянуто особливості інтерпретації твору «Luna, Lussuria e Velocita», призначеного для баса / контртенора та електронних музичних інструментів у виконанні заслуженого артиста Азербайджанської Республіки І. Назарова. Методологія дослідження базується на використанні методів музично-аналітичного, історичного та теоретичного аналізу. Вокально-виконавський аналіз проведено на основі нот, представлених композитором і відеоматеріалу, відтвореного у виконанні І. Назарова. Водночас опрацьовано та узагальнено наукову літературу, предметом дослідження якої є футуризм. Наукова новизна дослідження. Твір італійського композитора С. Мускарітоло «Luna, Lussuria e Velocita» вперше залучено до проведеного дослідження. Те, що твір призначений для двох регістрів (бас / контртенор) і складений в стилі футуризму, характеризує його наукову новизну. У творі використані нетрадиційні для баса і контртенора техніки виконання. Також вперше було проведено дослідження вокальних методів, які використовував під час виконання І. Назаров. Висновки. І. Назаров – перший і єдиний в історії азербайджанської музичної культури співак, що володіє тембром контртенорового голосу, безмежною вокальною технікою виконання. Відповідно до можливостей тембру його голосу не тільки азербайджанські, а і європейські композитори складають твори, що охоплюють різні жанри. Такі твори нові за своїми особливостями, виконавськими вимогами. У творі «Luna, Lussuria e Velocita» І. Назаров показав себе співаком з високими технічними можливостями, здатним досконало опановувати як баритон, так і тембр контртенорового голосу.

Біографія автора

Руфат Пірієв, Бакинська музична академія імені Узеїра Гаджибейлі

Дисертант

Посилання

Abdullazade, G. (2020). Ilham Nazarov: Serhedsiz Ses... [Ilham Nazarov: A Boundless Voice...]. Savad [in Azerbaijani].

Asgerova, X. (2020). "Sarı Gelin" Xalq Mahnisi Ilham Nazarovun Tefsirinde [The Folk Song "Sari Gelin" in the Interpretation by Ilham Nazarov]. Medeniyyet/Culture, 5 (333), 38-41 [in Azerbaijani].

Humbatov, V. (2020). Scientific Work of Ilham Nazarov, a Prominent Representative of the Modern Vocal Performance School of Azerbaijan. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 3(2), 132-145. https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219158

Kukhmazova, Y. (2020). Azerbaycan Vokal Ifachiligi Kontekstinde Ilham Nazarovun Yaradiciliginin Novatorlug Khususiyyetlerine Dair [On the Innovative Features of the Creativity of Ilham Nazarov in the Context of Azerbaijani Vocal Performance Art]. Musiqi Elmi, Madaniyyati va Tahsilinin Actual Problemlari [Actual Problems of Music Science, Culture and Education], 1(8), 61-69 [in Azerbaijani].

Lombardi, D. (1981). Futurism and Musical Notes. Artforum, 19(5), 43-49.

Nazarov, I. (2016, June 27). Lomborghini... music [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=3kRlDFmr3Uw

Ozel, O. (2021). Manifestation of Azerbaijani Music Elements in Ilham Nazarov’s Performance Technique as a Countertenor. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 4(1), 152-166. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233348

Payton, J. R. (1976). The Music of Futurism: Concerts and Polemics. The Musical Quaterly, 62(1), 25-45. https://doi.org/10.1093/mq/LXII.1.25

Poggi, C. (2009). The Futurist Noise Machine. The European Legacy, 14(7), 821-840. https://doi.org/10.1080/10848770903363912

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Пірієв, Р. (2021). Особливості виконання футуризму на прикладі твору «Luna, Lussuria e Velocita» в інтерпретації Ільхама Назарова. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 4(2), 209–218. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.2.2021.245798

Номер

Розділ

ПРАКТИКА