Симфонічна творчість Руфата Рамазанова
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233342Ключові слова:
Руфат Рамазанов, симфонічні твори, індивідуальний стиль, музична мова, сучасність, національні особливостіАнотація
У статті проаналізовані твори, пов’язані з симфонічною творчістю Руфата Рамазанова – представника сучасної азербайджанської композиторської школи. Також розглядаються симфонічні твори Р. Рамазанова на тлі розвитку азербайджанської музичної культури і з точки зору жанрового розмаїття. Крім того, в статті висвітлено особливості музики і гармонійної мови в симфонічних творах композитора, засоби використання оркестровки. Наголошується на унікальних стилістичних особливостях симфонічних творів Руфата Рамазанова, їх зв’язку з народною творчістю і прагненням до модернізації в рамках традицій.
Мета дослідження – аналіз окремих симфонічних творів Руфата Рамазанова і вивчення індивідуальних стилістичних особливостей композитора. Основними штрихами стали поява характерних рис симфонічної творчості композитора і відкриття його зв’язку з сучасною азербайджанською музичною культурою.
Методологія дослідження ґрунтується на музично-аналітичному, теоретичному і історичному аналізі. Було відзначено, що в процесі розвитку творчість композитора зазнала стилістичних змін, а сучасні технічні засоби проявили себе унікальним чином. Водночас методологічну основу статті складають засновані на науково-теоретичних засадах дослідження азербайджанських і закордонних музикознавців. В основі дослідження лежить залучення до детального наукового дослідження цінних симфонічних творів Р. Рамазанова, гідного представника сучасного покоління азербайджанських композиторів, що не зазнали науково-теоретичного аналізу.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в якості спеціальної дослідницької роботи обрано симфонічні твори Р. Рамазанова і вивчено загальні творчі особливості. У представленій статті вперше проводиться науковий аналіз симфонічних творів Р. Рамазанова, важливих в його творчості, але дотепер не вивчених.
Висновки. Всебічний аналіз симфонічних творів Р. Рамазанова в представленій статті дозволяє зробити важливі висновки про особливості творчого стилю композитора. Зазначено, що багатство і глибокий зміст музичної мови яскравих і індивідуальних симфонічних творів, створених композитором, що відрізняються самобутнім творчим стилем, в різні роки його творчого життя мають важливе значення в національній музиці.
Відзначено, що наполегливість і серйозність композитора до себе відчувається і в характері його творів. Слід зазначити, що твори Рамазанова успішно виконувались не тільки в його рідному Азербайджані, але і в Туреччині, Норвегії, Ізраїлі, Канаді, Грузії та інших країнах. Р. Рамазанов нині переживає період зростання своєї творчості, збагачуючи професійне музичне мистецтво створенням нових сучасних творів.
Посилання
Abasova, A. (2004). Genc Bestekarin Neimiye Muracieti [Young Composer's Appeal to Naimi]. In Problems of Research of National Music (Vol. 5, pp. 352-360). Adiloqlu [in Azerbaijani].
Abasova, A. (2010). Azerbaycan Bestekarlarinin Birhisseli Simfonik Eserlerinin Janr ve Uslub Chususiyyetləri [Genre and Stylistic Features of One-Part Symphonic Works of Azerbaijani Composers]. Elm ve tehsil [in Azerbaijani].
Ashumova, A. (Comp.). (2013). Organ v Sostave Ansamblevykh Form v Tvorchestve Azerbaidzhanskikh Kompozitorov [Organ as Part of Ensemble Forms in the Works of Azerbaijani Composers]. Baku Music Academy named after U. Hajibeyli [in Russian].
Ashumova, A. (Comp.). (2015). Ideino-Obraznoe Soderzhanie i Osobennosti Traktovki Simfonii dlya Khora Mal'chikov i Organa Rufata Ramazanova [Ideological-Figurative Content and Peculiarities of the Interpretation of the Symphony for Boys Choir and Organ by Rufat Ramazanov]. Baku Music Academy named after U. Hajibeyli [in Russian].
Babayev, E. (1998). Shifahi Eneneli Azerbaycan Musiqisinde Intonasiya Problemleri [Problems of Intonation in Traditional Azerbaijani Music]. Elm [in Azerbaijani].
Bagirov, N. (1981). Muasir Harmoniyaya dair Bezi Akkordlarin Azerbaycan Musiqisinde Ishledilmesi [Use of Some Chords on Modern Harmony in Azerbaijani Music]. Maarif [in Azerbaijani].
Bagirov, N. (1989). Azerbaycan Musiqisinin Bezi Xususiyyetleri [Some Features of Azerbaijani Music]. Maarif [in Azerbaijani].
Dadashzade, Z. (1999). Simfoniyanin Fezasi. 1970-80-ci iller. Azerbaycan Simfoniyasi: Esas Temayuller [The Space of the Symphony. 1970s-80s. Azerbaijani Symphony: Main Trends]. Elm [in Azerbaijani].
Eliyeva, F. (1996). Azerbaycan Musiqisinde Uslub Axtarishlari [Stylistic Research in Azerbaijani Music]. Elm [in Azerbaijani].
Kohoutek, C. (1976). Tekhnika Kompozitsii v Muzyke XX veka [Technique of Composition in Music of the XX Century] (K. N. Ivanov, Trans.). Muzyka [in Russian].
Mazel, L. (1952). O Melodii [About the Melody]. Muzgiz [in Russian].
Mazel, L. (1979). Voprosy Analiza Muzyki [Music Analysis Issues]. Muzyka [in Russian].
Mazel, L. (1983). O Prirode i Sredstvakh Muzyki: Teoreticheskii Ocherk [On the Nature and Means of Music: A Theoretical Essay]. Muzyka [in Russian].
Mazel, L. (1986). Stroenie Muzykal'nykh Proizvedenii [The Strukture of Musical Works] (3rd ed.). Muzyka [in Russian].
Ovsyannikova-Trel, A. (2020, November 27-28). "Novaya Prostota" v Sovremennom Muzykal'nom Iskusstve (Ponyatiino-Terminologicheskii Aspekt) ["New Simplicity" in Contemporary Musical Art (Conceptual and Terminological Aspect)]. In Cultural Studies and Art Crıticism: Things in Common and Development Prospects, International Scientific and Practical Conference (pp. 227-230). Baltija Publishing. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-004-9-128 [in Russian].
Shvetsova, O. (2017). Vospitanie Muzykal'nogo Slukha: Stilisticheskii Aspekt [Education of Musical Hearing: Stylistic Aspect]. Chelovek i Kul'tura [Man and Culture], 4, 1-12. https://doi.org/10.25136/2409-8744.2017.4.23755 [in Russian].
Syrov, V. (2015). Kompozitorskii Stil' Kak Dinamicheskaya Sistema [A Composer Style as a Dynamic System]. Musiqi Dünyası [World of Music], 1(62), 44-53 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Мехпара Рзаєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.