Особливості ритмічної організації пісень Е. Сабітоглу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233339Ключові слова:
Емін Сабітоглу, азербайджанська музика, пісня, ритм, остинато, варіантність, звукозображальність, національні традиціїАнотація
Представлене дослідження присвячене вивченню особливостей ритмічної організації в піснях Еміна Сабітоглу – видатного азербайджанського композитора, творчість якого залишає небайдужими багато поколінь вітчизняних слухачів і бувши відомою, популярною, часто привертає увагу азербайджанських музикознавців. Водночас ніколи раніше стилістичні риси пісень композитора не були об’єктом спеціального наукового дослідження.
Мета дослідження – вивчення одного з важливих елементів музичної мови в піснях азербайджанського композитора Е. Сабітоглу, а саме ритму; визначення особливостей ритмічної організації.
Методологія дослідження визначається метою дослідження, для досягнення якої використано комплексний аналіз. Водночас провідне значення в процесі дослідження набули теоретичний та аналітичний методи.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в музикознавстві вирішується проблема визначення особливостей ритмічної організації в піснях азербайджанського композитора Еміна Сабітоглу.
Висновки. Докладний аналіз ритмічної основи пісень композитора Е. Сабітоглу продемонстрував наявність певних стилістичних особливостей. По-перше, це ритмічне остинато, в розмаїтті застосоване практично в усіх вокальних мініатюрах композитора. По-друге, ритмічна варіантність, що широко поширена в піснях композитора і має безліч способів реалізації в розвитку кожної конкретної пісні. Відзначимо, що наявність принципу ритмічної варіантності в піснях композитора пов’язана з традиціями національного вокального фольклору, оскільки варіантність – це один з провідних принципів розвитку в азербайджанських народних піснях. По-третє, істотне місце в піснях Е. Сабітоглу займає засіб звукозображальності, реалізація якого безпосередньо обумовлена використанням виразних можливостей ритму, що своєю чергою сприяє створенню яскравого і майже відчутного художнього образу.
Посилання
Efendiyeva, I. (2014). Emin Sabitoğlu [Emin Sabitoglu]. East-West [in Azerbaijani].
Kholopova, V. (2002). Teoriya Muzyki: Melodika, Ritmika, Faktura, Tematizm [Music Theory: Melody, Rhythm, Texture, Thematic]. Lan' [in Russian].
Mahmudova, G. (2001). Ostinatnost' v Muzyke Ustnoi Traditsii Azerbaidzhana [Austinatnost in the Music of the Oral Tradition of Azerbaijan]. Adiloglu [in Russian].
Mahmudova, G. (2014). Azərbaycan Xalq və Bəstəkar Mahnılarının Mətnxüsusiyyətləri [Text Features of Azerbaijan Folk and Composer's Songs]. ADPU [in Azerbaijani].
Mahmudova, G. (2020). O Nekotorykh Vidakh Ostinatnosti v Azerbaidzhanskom Zerbi-Mugame [Some of the Types of Ostinato in Azerbaijan Zerbi-Mugam]. Muzykal'noe Iskusstvo Evrazii. Tradicii i Sovremennost' [Music of Eurasia. Tradition and Present], 1, 77-85 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Саадат Іманова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.