Особливості ритмічної організації пісень Е. Сабітоглу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233339

Ключові слова:

Емін Сабітоглу, азербайджанська музика, пісня, ритм, остинато, варіантність, звукозображальність, національні традиції

Анотація

Представлене дослідження присвячене вивченню особливостей ритмічної  організації в піснях Еміна Сабітоглу – видатного азербайджанського композитора, творчість якого залишає небайдужими багато поколінь вітчизняних слухачів і бувши відомою, популярною, часто привертає увагу азербайджанських музикознавців. Водночас ніколи раніше стилістичні риси пісень композитора не були об’єктом спеціального наукового дослідження.

Мета дослідження – вивчення одного з важливих елементів музичної мови в піснях азербайджанського композитора Е. Сабітоглу, а саме ритму; визначення особливостей ритмічної організації.

Методологія дослідження визначається метою дослідження, для досягнення якої використано комплексний аналіз. Водночас провідне значення в процесі дослідження набули теоретичний та аналітичний методи.

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в музикознавстві вирішується проблема визначення особливостей ритмічної організації в піснях азербайджанського композитора Еміна Сабітоглу.

Висновки. Докладний аналіз ритмічної основи пісень композитора Е. Сабітоглу продемонстрував наявність певних стилістичних особливостей. По-перше, це ритмічне остинато, в розмаїтті застосоване практично в усіх вокальних мініатюрах композитора. По-друге, ритмічна варіантність, що широко поширена в піснях композитора і має безліч способів реалізації в розвитку кожної конкретної пісні. Відзначимо, що наявність принципу ритмічної варіантності в піснях композитора пов’язана з традиціями національного вокального фольклору, оскільки варіантність – це один з провідних принципів розвитку в азербайджанських народних піснях. По-третє, істотне місце в піснях Е. Сабітоглу займає засіб звукозображальності, реалізація якого безпосередньо обумовлена використанням виразних можливостей ритму, що своєю чергою сприяє створенню яскравого і майже відчутного художнього образу.

Біографія автора

Саадат Іманова, Бакинська хореографічна академія

Дисертантка

Посилання

Efendiyeva, I. (2014). Emin Sabitoğlu [Emin Sabitoglu]. East-West [in Azerbaijani].

Kholopova, V. (2002). Teoriya Muzyki: Melodika, Ritmika, Faktura, Tematizm [Music Theory: Melody, Rhythm, Texture, Thematic]. Lan' [in Russian].

Mahmudova, G. (2001). Ostinatnost' v Muzyke Ustnoi Traditsii Azerbaidzhana [Austinatnost in the Music of the Oral Tradition of Azerbaijan]. Adiloglu [in Russian].

Mahmudova, G. (2014). Azərbaycan Xalq və Bəstəkar Mahnılarının Mətnxüsusiyyətləri [Text Features of Azerbaijan Folk and Composer's Songs]. ADPU [in Azerbaijani].

Mahmudova, G. (2020). O Nekotorykh Vidakh Ostinatnosti v Azerbaidzhanskom Zerbi-Mugame [Some of the Types of Ostinato in Azerbaijan Zerbi-Mugam]. Muzykal'noe Iskusstvo Evrazii. Tradicii i Sovremennost' [Music of Eurasia. Tradition and Present], 1, 77-85 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-04

Як цитувати

Іманова, С. (2021). Особливості ритмічної організації пісень Е. Сабітоглу. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 4(1), 61–72. https://doi.org/10.31866/2616-7581.4.1.2021.233339

Номер

Розділ

ПРАКТИКА