Специфіка образно-драматургічної взаємодії музичного і вербально-текстового концептів у творчості Артемія Веделя

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.2.2019.187439

Ключові слова:

співвідношення музичного і вербально-текстового концептів, духовно-хорова спадщина А. Веделя, релігійно-філософський аспект, мистецьке сприйняття, алегорія, метафора

Анотація

Мета роботи – висвітлити один із недостатньо досліджених аспектів веделезнавчої проблематики – специфіку співвідношення музичного і вербально-текстового концептів духовно-хорових творів А. Веделя у процесі їх образно-драматургічного розвитку.

Методологія дослідження ґрунтується на комбінованому застосуванні універсальних методів наукового пізнання, зокрема індукції, дедукції, історичного методу, культурологічної реконструкції, використання яких дає змогу оптимально розкрити сутність досліджуваної проблематики.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше в сучасному музикознавстві розглянуто специфіку взаємодії музичного і вербально-текстового рядів у духовно- хорових творах А. Веделя на перетині декількох евристичних проекцій, зокрема, музикознавчо-структуралістської, психологічної, релігійно-філософської.

Висновки. Творчість А. Веделя є складним і поліаспектним феноменом, сутність якого розкривається крізь призму відповідності вербально-текстового і музичного образу.

Біографія автора

Ihor Tylyk, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Askochenskiy, V.I. (1856). Kiev s drevneishim ego uchilishchem – Akademiei [Kiev with its oldest school – Academy [Monograph] (Vol. 2). Kyiv: Universitetskaia tipografiia [in Russian].

Gerasymova-Persydska, N.O. (1978). Khorovyi kontsert na Ukraini v XVII–XVIII st. [Choral concert in Ukraine in the XVII-XVIII centuries]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Gerasymova-Persydska, N.O. (1997). Kontserty i motety pokaianni – problema pov’iazannia tekstu i muzyky [Concerts and motets of repentance – the problems of linking the text with the music]. In Dukhovnyi svit barokko (pp. 12-33). Kyiv: Kurs.

Husarchuk, T. (1989). Tvorchist A.Vedelia i deiaki tendentsii rozvytku vitchyznianoho muzychnoho mystetstva XVIII st. [Works by A. Vedel and some trends in the development of domestic music art of the XVIII century]. In Ukrainska muzychna kultura mynuloho i suchasnosti v mizhnatsionalnykh zv’iazkakh (pp. 79-86). Kyiv [in Ukrainian].

Husarchuk, T. (1998). Tvory Artemiia Vedelia v konteksti khrystyianskykh tradytsii [Works by Artemy Vedel in the Context of Christian Traditions]. In I Vseukrainska Mizhnarodna Khrystyianska asambleia, Proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Publishing House of Ukrainian Orthodox Church of Kyiv Patriarchate [in Ukrainian].

Makarov, A. (1994). Svitlo ukrainskoho baroko [Light of Ukrainian Baroque]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].

Petrushevskii, V. (1901). O lichnosti i tcerkovno-muzykalnom tvorchestve A. Vedelia (K istorii Kievo-akademicheskogo khora i kharakteristiki tcerkovnogo peniia v Kieve v kontce XVIII v.) [On the personality and church music works of A. Vedel (On the history of the Kiev-Academic Choir and Characteristics of Church Singing in Kyiv at the end of XVIII century)]. Trudy Kievskoi dukhovnoi akademii, 7, 382-396.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-20

Як цитувати

Tylyk, I. (2019). Специфіка образно-драматургічної взаємодії музичного і вербально-текстового концептів у творчості Артемія Веделя. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво, 2(2), 140–150. https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.2.2019.187439

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ