DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.2018.153382

Георгій Ткаченко і виконавська практика на традиційній бандурі

Victor Mishalow

Анотація


Метою дослідження є висвітлення діяльності Георгія Ткаченка, а саме виконавської практики гри на традиційній бандурі, підкреслення зростання інтересу до проінформованої практики виконання на бандурі, диференціація цього явища.

Методологія дослідження заснована на історичному, системному, соціологічному та культурологічному підходах та відповідних методах наукового дослідження, зокрема, історико-хронологічному аналізі ігрової техніки Г. Ткаченка, методі систематичної класифікації та комплексному аналізі вивчення техніки й репертуару Г. Ткаченко та його послідовників, а також традиційного кобзарського репертуару.

Матеріали, використані при підготовці даного дослідження, включають книги та статті про народну бандуру, про твори з репертуару Г. Ткаченко та його послідовників, аудіо- та відеозаписи зроблені автором.

Науковою новизною роботи є уведення до наукового обігу всеосяжного органо-ергонологічного аналізу діяльності Г. Ткаченка та його послідовників, систематизація методики, використаної Ткаченком, зростаюча тенденція до виконавської практики виконання на традиційних українських народних інструментах.

Результати дослідження сприяють  осмисленню особливостей виконання традиційного бандурного репертуару на 21 струнній аутентичній бандурі та осягненню кобзарської спадщини в цілому. У результаті дослідження отримано загальну характеристику репертуару Г. Ткаченка, виявлено виконавські особливості дум, псалмів і кантів, історичних пісень та інструментальних танців.

Ключові слова


Георгій Ткаченко; Остап Вересай; бандура; кобза; кобзар; історична реконструкція; думи; техніка

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Bench-Shokalo, O. (2002). Ukrainskiy khorovyy spiv [Ukrainian choral singing]. Kyiv: Ukrayinskyy svit [in Ukrainian].

Budnyk, M. (1999). Do istorii tekstu samovchytelia hry na narodniy banduri Heorhiya Tkachenka ta providnoho motyv u yoho stvorennia v obstavynakh 1968-1972 rr [To the history of the text of the handbook for playing the folk bandura by Heorhiy Tkachenko and the main motive in its creation in the 1968-72 years]. In K. Cheremsky. Povernennia tradytsiyi [Return of tradition]. Kharkiv: Tsentr Lesia Kurbasa [in Ukrainian].

Cheremsky, K. (2002). Kobzarstvo i bandurnytsvo: Dialoh dvokh tradytsiy [Kobzardom and Bandura art: Dialog of two traditions]. In Tradytsiyi i suchasne v ukrainskiy kulturi, Tezy dopovidej Mizhnarodnoyi naukovo-praktychn oyi konferentsiyi, prysviacheno 125 richchiu Hnata Khotkevycha [Tradition and current times in Ukrainian culture, Thesis of papers at the International Scientific conference, dedicated to the 125th anniversary of Hnat Khotkevych] (pp. 96-101.). Kharkiv [in Ukrainian].

Hrytsa, S. (2002a). Epos u vykonannia Heorhiya Tkachenka (do 90-richchia z dnia narodzhennia) [Epics performed by Heorhiy Tkachenko (to the 90th anniversary of his birth]. In Transmisiya folklornoyi tradytsiyi [Transmission of folkloric tradition] [Monograph] (pp. 170-185.) Ternopil: Aston [in Ukrainian].

Hrytsa, S. (2002b). Psalmy v repertuari kobzaria (do 95 richchia vid dnia narodzhennia HeorhiyaTkachenka) [Psalms in the repertoire of a kobzar (to the 95th anniversary of the birth of Heoriy Tkachenko). In Transmisiya folklornoii tradytsiyi [Transmission of folkloric transmission] [Monograph] (pp. 186-197). Ternopil: Aston [in Ukrainian].

Khotkevych, H. (2007a). Bandura ta yiyi mozhlyvosti (The Bandura and its potential). Kharkiv: Ekskliuzyv [in Ukrainian].

Khotkevych, H. (2009b). Bandura ta yiyi repertuar (The bandura and its repertoire). Toronto: Fond natsionalny khkulturnykh initsiyatyv imeni Hnata Khotkevycha [in Ukrainian].

Kushpet, V. (2007). Startsivstvo: Mandrivni spivtsi-muzykanty v Ukraini (XIX – pochatku XX st) [Startsivtsvo: Itinerant singer-musiciansin Ukraine (XIX – beginning of XX century). Kyiv: Tempora, 2007 [in Ukrainian].

Lysenko, N. (1874). Kharakterystyka muzykalnykh osobenosteui malorusskykh dum i pesen ispolniaemykh kobzarem Veresayem [Characteristics of the musical perculiarities of the dumas and songs performed bykobzarVeresai]. In Kobzar Ostap Veresay, ego muzyka I ispolnyaesyieim narodnyie pesni [Kobzar Ostap Veresay, his music and folk songs performed by him]. Kyiv: Tipografiya Universiteta [in Russian].

Mishalow, V. (1982). Brief description of the Zinkiv Method of Bandura Plaing. Bandura, 2-6, 23-26. [in English].

Mishalow, V. (1985). Ostannii kobzar: Naryspro H. Tkachenka [The last kobzar: Essay about H. Tkachenko]. Bandura, 13-14, 49-52 [in Ukrainian].

Mishalow, V. (1999). Short histori of the Bandura. In East European Meetings in Ethnomusicology (Vol. 6, pp. 69-86) [in English].

Mishalow, V. (2013). Kharkivska bandura: Kulturolohichno-mystetskia spektygenezy i rozvytku vykonavstva na ukrainskomu narodnomu instrumenti [The Kharkiv bandura: Cultural-artistic aspects of the genesis and development of performance on theUkrainian folk instrument] [Monograph]. Kharkiv: Vydavets O. Savchuk [in Ukrainian].

Mizynec, V. (1987). Folk Instrument of Ukraine. Melbourne, AU: Baya Books [in English].

Selivachov, M. (1993). Ostanniy banduryst [The last bandurist]. Rodovid, 6, 55-60 [in Ukrainian].

Tkachenko, H.K. (1995). Osnovy hryna banduri [The basics of playing the bandura]. Rodovid, 11, 112-114 [in Ukrainian].

Zharko, F. (1978). Khudozhnyk banduryst (Pro H. Tkachenka) [Artist-bandurist (About H. Tkachenko)]. Muzyka, 2 [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2018 Віктор Мішалов

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контактна інформація   |