Розквіт українсько-польського музичного мистецтва в XVI ст.
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.8.1.2025.331196Ключові слова:
чотириголосна поліфонія, музичні композиції, реформаційні течії, теоретичні праці, піснеспівиАнотація
Мета дослідження – визначити основні чинники розквіту українсько-польського мистецтва наприкінці XV–XVI ст. та проаналізувати творчу діяльність співаків, музикантів і теоретиків цього періоду. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні історичного, джерелознавчого та мистецтвознавчого методів, які дали змогу визначити чинники й проаналізувати процес розквіту українсько-польського музичного мистецтва. Для окреслення часових характеристик досліджуваного матеріалу використано хронологічний метод. Актуальність публікації пов’язана з безупинним інтересом до процесу активної співпраці українських та польських музикантів і композиторів наприкінці XV–XVI ст. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що визначено основні чинники розквіту українсько-польського мистецтва в означений період. Висновки. Основні чинники розквіту українсько-польського мистецтва: історико- політична ситуація; багато українців здобували музичну освіту в польських закладах; під тиском контрреформації польські співаки, композитори і теоретики знаходили притулок у маєтках українських магнатів, де співпрацювали з українцями в спільних хорових та інструментальних колективах.
Посилання
Il’inskii, A., & Pakhul’skii, G. (Eds.). (1904). Biografii kompozitorov" s" IV–XX vekov" [Biographies of composers from the 4th to the 20th centuries]. Izdanie K. A. Durnovo [in Russian].
Michalski, G., Obniska, E., Swolkień, H., & Waldorff, J. (1984). Dzieje muzyki polskie [History of Polish music] (2nd ed.). Interpres [in Polish].
Nudha, H. A. (1982). Pershi mahistry i doktory: ukrainski studenty v universytetakh Yevropy XIV–XVIII st. [The first masters and doctors: Ukrainian students in European universities of the 14th–18th centuries]. Zhovten, 3, 74 [in Ukrainian].
Reese, G. (1954). Music in the Renaissance. W. W. Norton & Co [in English].
Szweykowska, A., & Szweykowski, Z. M. (1964). Wacław z Szamotuł – renesansowy muzyk i poeta. Szkic biograficzny [Wacław of Szamotuły – Renaissance musician and poet. Biographical sketch]. Muzyka, 1–2, 2–28 [in Polish].
Tazbir, J. (1996). Reformacja – kontrreformacja – tolerancja [Reformation – Counter- Reformation – Tolerance]. Dolnośląskie [in Polish].
Tsalai-Yakymenko, O. S. (1974). Kyivska notatsiia yak reliatyvna systema (za rukopysamy XVI– XVII stolit) [Kyiv notation as a relative system (based on manuscripts of the 16th–17th centuries)]. Ukrainske muzykoznavstvo, 9, 197–224 [in Ukrainian].
Witkowska-Zaremba, E. (2001, January 20). Sebastian z Felsztyna. In Grove Music Online. https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.25287 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.