Інтерпретація фортепіанних сонатин Азера Дадашева
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7581.8.1.2025.331212Ключові слова:
азербайджанський композитор, Азер Дадашев, сонатини, фортепіано, iнтерпретаціяАнотація
Мета дослідження – вивчення різних аспектів інтерпретації сонатин сучасного азербайджанського композитора Азера Дадашева. Автор пов’язує проблему інтерпретації цих творів з характерними особливостями композиторського стилю, вивчення якого допомагає піаністу розкрити музично-образний зміст творів, створити єдину концепцію виконавської драматургії. Методологія дослідження. У статті використано такі методи дослідження, як порівняння, аналіз, синтез, узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше проведено інтерпретаторський аналіз різних варіантів виконання трьох сонатин А. Дадашева. Три фортепіанні сонатини А. Дадашева можна зарахувати до безсумнівних досягнень художньої палітри відомого азербайджанського композитора. Різноманіття та багатство засобів музичної виразності, які використовує композитор у сонатинах, є для піаністів джерелом їхнього індивідуального пізнання і відтворення в повній відповідності свідомого й емоційного. Висновки. Для кожного виконавця в разі точного дотримання авторських вказівок у нотному тексті є безліч варіантів створення власної інтерпретації, тому необхідно розвивати музичну уяву, мислення, інтуїцію та художній смак піаніста.
Посилання
Babaeva, M. I. (2014). Kamerno-instrumental’nye sochineniya A. Dadasheva v kontekste problemy Vostok-Zapad [Chamber and instrumental works by A. Dadashov in the context of the East-West problem]. Aktual’nye problemy gumanitarnykh i estestvennykh nauk, 2(2), 311–314 [in Russian].
Dadasheva, N. K. (2012). Simfonii Azera Dadasheva [Symphonies by Azer Dadashov]. Təhsil [in Russian].
Kengerli-Najafova, N. (2020). Mastery of articulation in the piano performance. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 3 (2), 156–168. https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219166 [in English].
Seidov, T. A. (2006). Azerbaidzhanskaya fortepiannaya kul’tura XX veka: pedagogika, ispolnitel’stvo i kompozitorskoe tvorchestvo [Azerbaijani piano culture of the 20th century: Pedagogy, performance and composing creativity]. Azerbaidzhanskoe gosudarstvennoe izdatel’stvo [in Russian].
Xankişiyeva, İ. (2021). Azer Dadaşov’un piyano çalişmasina bir bakiş [A look at Azer Dadashov’s piano work]. Pearson Journal, 6(15), 1–10. https://doi.org/10.46872/pj.302 [in Turkish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.